20231214

BON PAS.- Garrotxa. Les Planes - La Xoriguera - coll de Malla - cinglera del Far - grau de Sta. Ana - Els Roures - Les Planes

Fem l'aproximació a Les Planes i deixem els cotxes al costat del camp de futbol, carrer Secretari Salvador Simon.
Comencem a caminar vorejant el camp i agafem el camí de les Planes d'Hostoles en direcció  a la casa rural El Bosqueró, abans d'arribar-hi deixem la pista asfaltada i agafem un corriol que puja a la dreta anant a trobar un altre més fresat, que seguim cap a l'esquerra. Ara, seguim marques grogues. El camí ens va pujant i passem per l'Alzina de la Serra per fer cap a La Costa (casa). Seguim el camí i uns metres més enllà a la nostra dreta puja fins una tanca que tenim a la vista, la passem i només uns 3 o 4 mestres a l'esquerra, surt el corriol que seguim fins a la Xoriguera. Desprès d'un petit descans al davant la casa, passem per darrera el paller i per un pas del filat, seguim el corriol direcció oest, seguim pujant cap a la font de Maia, i per un grau fem pujada per sortir a sobre la cinglera al Pla de Maia. La vista, des de aquí dalt es espectacular.
Seguim camí fins a la carretera, per desprès baixar cap a l'altra vesant cap al Pla de l'Om i anem a buscar el lloc on surt el grau de Cabrafiga i seguim la cinglera del Far.
Avui, està ben net de núvol i boira i podem gaudir de la vista a la cinglera de Casadevall i l'Agullola Tot el recorregut fins a la Trona podem gaudir d'aquesta vista. Desprès ja acabem de pujar fins al Far, on fem un petit descans. Des d'aquí seguim gaudint d'una bonica vista.
Continuem camí cap al grau de Sta. Anna, per on comencem a baixar fins a trobar el trencall de Les Planes, que seguim i continuem baixant. Un poc més avall el corriol es bifurca i natros seguim baixant pel corriol indicat cap a la font de d'Àliga i els Roures. Passem la font i el roure que porta el mateix nom. Seguim cap al roure de la Xoriguera. Tots aquests exemplars, son espectaculars per la seva antiguitat i grandària.
El camí ens torna a portar al mas La Costa i a l'Alzina de la Serra. Quan hi som, continuem camí direcció NE primer, per trencar cap al oest i anar a la Fontica. Pel costat la font, agafem un altre corriol que ens porta un altra vegada a la vora de la casa rural El Bosqueró. Ara, seguim la pista asfaltada, que ens portarà fins al camp de futbol, on tenim els cotxes.