20240229

BON PAS.- Garrotxa. St. Feliu de Pallerols-volcà de St. Marc-coll de Condreu-roques Encantades- la Salut- St. Feliu

Una ruta molt bonica que es pot fer en una matinal llarga. De fet, hem acabat dinant a St. Feliu.
Sortim des del aparcament que hi ha a la part alta del poble i agafem el camí cap a la Salut, que deixem uns metres més enllà, seguint cap a l'esquerra.  Quan arribem a l'alçada del rec de Recauba, hi ha una cruïlla. Hem de seguir a l'esquerra i anar pujant fins al volcà de St. Marc, des d'on tenim una bonica vista del poble i al fons, el Pirineu (aquesta vegada, nevat).
Seguim el camí amunt, direcció sud, per anar a la casa el Grèvol, que està en estat ruïnós però val la pena el paratge pels roures monumentals que hi te al voltant. Continuem pujant direcció sud fins a St. Pere Sacosta, on fem parada per esmorzar.
Desprès, seguim el camí direcció nord oest i quan arribem a sota la línea de les  torres d'electricitat, el camí gira a sud de pujada, fins a trobar la carretera, a l'alçada del coll de Condreu.
Travessem la carretera i continuem pel camí que puja cap a can Armadans i segueix per anar a les roques Encantades. Desprès, seguim fins al collet de l'Arç i arribem a la Salut. Les vistes des d'aquest lloc privilegiat, son espectaculars. Val la pena parar-s'hi a badar una estona.
Continuem pel camí que baixa per la part de darrera el santuari, deixant la torre repetidora al sobre. Aquest camí va cap a coll d'Uría, però quan ja hem baixat una bona estona, seguim un camí que no està tant fresat i que ens guia per les marques de color lila que hi ha a alguns arbres i algunes fites al terra, de tant en tant. En aquesta ocasió, hem passat uns metres més enllà d'on comencen les marques de color lila i hem tingut de rectificar baixant directament entre la fageda per trobar-lo. Aquest camí ens porta fins a la carretera, que la creuem, i saltem la protectora per l'altre costat, seguint avall cap a la Rovirola, on el camí gira direcció est i força planejant per anar cap al camí que puja des del poble a la Salut. Quan el trobem, fem baixada fins on hem deixat els cotxes.