20240201

BON PAS.- Ripollés. Bruguera - Taga - coll de Jou - Bruguera

Fem aproximació per Ribes de Freser a Bruguera i en arribar al poble, deixem els cotxes a un aparcament habilitat.
Comencem a caminar desfent camí fins a l'entrada del poble i quan arribem a la primera corba ja agafem la pista que comença a pujar. Trobem un xic més amunt un corriol que surt a la dreta (va a parar igualment al sismògraf) però seguim per la pista que puja més suau fins al sismògraf. Continuem seguint les traces de pista i en arribar a l'alçada de les antenes, al pla, fem parada per esmorzar. Seguim cap al coll del Puig i seguint pujant cap al est, per un camí menys fresat, fins a trobar la carretera al Pla del Freixe. Aquí seguim un corriol que va pujant direcció nord-est i que es va perdent. Com la muntanya és neta de vegetació, anem tirant al dret a buscar el filat que va pujant pel llom de la muntanya. En arribar-hi, anem seguint el camí que puja des de Ribes de Freser, en forta pendent i direcció sud-est cap a dalt al Taga, on fem parada per recuperar-nos.
Desprès seguim la baixa per l'altre costat seguint la direcció sud-est, fins a trobar uns metres més avall, el corriol que baixa en direcció sud i força pendent fins al coll de Jou. Una vegada som a baix, seguim la carretera direcció a Ribes de Freser un poc més de 100 m. i ja agafem a ma esquerra camí marcat cap a Bruguera. Aquest camí va baixant direcció oest per dintre de bosc de boix, pinar i grèvol, passant pel Pla dels Dois, coll Pan i anar a sortir a una pista asfaltada a l'alçada de Serrat dels Oriols. Ara ja anem seguint la pista, de baixada i vient el poble de Bruguera, fins arribar-hi.
En ser al davant l'església, fem un pensament tots plegats, per la nostra companya Imma, que ens deixarà aquest mateix vespre. Per sempre més, Imma. D.E.P.!