20240127

COLLA ISARD.- Alt Empordà: Cadaqués - Port Lligat - El Far de Cap de Creus, per la costa.

La sortida a la costa, aquest any ens ha coincidit amb un dia ideal per caminar-hi. Les altes pressions i l'absència del vent, han arrodonit una excursió magnífica per les bones vistes a la Costa Brava més pura i unes caletes idíl·liques. Fem l'aproximació amb bus de TEISA.
Arribats a Cadaqués, comencem la caminada acostant-nos a la platja i en arribar-hi, anem seguint la costa cap a l'esquerra, passant per les platges des Poal, la de es Piac, ses Oliveres i la del Ros. En passar aquesta última, seguim a ran d'aigua donant la volta a la petita península i arribem a la platja d'en Pere Fet i continuem caminant a ran d'aigua, passant per les platges de S'aranella i Confitera i a la part interior zona urbanitzada de Cadaqués.
Desprès de passar la punta de s'Oliguera, el camí gira a nord cap a la platja des Calders i la cala de Portlligat. Quan ja hem passat la cala, al camí de ronda s'hi troba una tanca, on anuncia perill per despreniment (aquest tram, es pot fer seguint per l'interior, per la urbanització); natros seguim el camí de costa en compte i on sembla que hi va haver el despreniment, actualment han habilitat el camí amb una construcció de pedra, la resta fins a la platja de s'Alqueria, està be. PERÒ COMPTE, TAMPOC ÉS PER PASSAR-HI AMB XANCLETES, NI PERSONES NO ACOSTUMADES A FER CAMINS DE MUNTANYA......
Sortim al carrer de la urbanització i uns metres més amunt, tornem a agafar corriol a ma dreta, que ens porta al Cap d'en Roig i desprès a la platja es Jonquet. Aquí deixem el camí de ronda i anem a trobar el camí vell de Cadaqués al Far, que seguim fins a la carretera. En arribar-hi, la seguim direcció al Far durant uns 200 m. i seguim a la dreta, durant uns metres de pujada, el camí al Far, per desprès seguir pel corriol que baixa a la dreta en direcció a la Badía de Guillola. El camí passa a la vora d'una casa on es bifurca. El que baixa, va a una petita cala i pujant cap a la casa, segueix per sota de la propietat i finalment ens baixa a la platja Guillola. Aquí deixem el camí de ronda i comencem a pujar, primer direcció est i desprès gira a nord fins a sortir a una pista, que seguim durant uns 220 m. per anar a trobar el camí al Far, que surt a la nostra dreta i ja l'anem seguint amb el Far ja a la vista (encara llunyà), passant per sobre la cala Bona i en arribar a l'alçada de la cala Jugadora, ens hi apropem per fer parada de dinar.
Desprès, retornem al camí i seguim fins al Far, que ja tenim molt a la vora. Quan som a dalt,, per fer temps fins que arribi el bus, ens arribem a la punta, on hi ha la Cova de l'Infern i retornem al Far. Ja al poc temps, arriba el bus i retornem a Bescanó.