20240104

BON PAS.- GIRONÉS.- Canet d'Adri a Rocacorba, pujada per Can Subic i baixada per Veïnera

Ruta força interessant per Rocacorba. Aparquem els cotxes a l'església de St. Vicent i passem pel carrer de Valer i seguim a la dreta direcció a can Nadal. Abans d'arribar-hi, agafem la pista a ma dreta que ens porta a Can Subic, on ja entrem a bosc i comencem a fer pujada i trobar indicadors cap a Rocacorba. Anem seguint el camí ben fresat que va a buscar la carena i l'anem seguint de pujada, fent cap a la Plaça de les Bruixes. Continuem la direcció a Rocacorba, cap a l'esquerra, pujant pel corriol ens porta a la Bassa dels Arboços (seca) i després trobem una cruïlla que hem de seguir recte i un poc més enllà ja trobem la Bassa de Saiols (sense aigua).
Per la part nord de la bassa, a l'esquerra, agafem un corriol que puja fins a trobar una cruïlla, on seguim a la dreta, direcció al Collet de Cal Rabàs. Aquí seguim direcció nord, baixant fins al rec de can Martí i seguint després de pujada fins al Terme, cruïlla amb el camí que puja des de Foleià. Ara, ja seguim el camí habitual de pujada a Rocacorba, fins a dalt el Santuari, on fem parada per esmorzar.
Després, comencem la tornada seguint per la carena de la cinglera. Passem per la caseta on hi ha l'antena repetidora, la cruïlla del pujant dels Llancers i arribem al pujant d'en Badia. Aquí, agafem la baixada, amb forta pendent i quan arribem a l'alçada del final de la paret de roca, hem de fer gir a la dreta per seguir el camí i seguir aquesta direcció, planejant per sota la cinglera, fins que fa un gir cap a l'est i comença a davallar en forta pendent fins arribar al Collet de Cal Rabàs, on ja hi hem passat de pujada.
Aquí girant a la dreta, seguim un tram del camí que hem passat quan pujàvem. De tornada, anem seguint els indicadors en direcció a Veïnera. En arribar a la següent cruïlla, seguim a la dreta direcció sud, i a la propera cruïlla direcció a Veïnera, també cap al sud. Passem el torrent de Pijoan (sec) i seguint en paral·lel el torrent, anem a sortir a la vora de la Veïnera, a la pista. Ara ja l'anem seguint fins arribar a Canet i arribar-nos fins als cotxes.