20240125

BON PAS.- Alt Empordà: Portbou - Colera - Llançà

Amb molt bones previsions de météo, avui decidim de fer una sortida de les que fem a aquesta época de l'any a la costa. Aproximació amb tren, sempre més divertit al anar tots plegats a un vagó. Avui, ens hi apleguem 25 participants.
Arribats a Portbou, baixem cap al poble per dirigir-nos cap al Memorial Walter Benjamin, des d'on ja tenim una bona visual a Portbou i els seus voltants. Seguim amunt pel darrera el cementiri per pujar fins a la carretera, que seguim fins a la corba tancada, on hi ha un mirador. Desprès, seguint-la amunt, als pocs metres a l'esquerra, ja trobem el corriol que ens puja fins al puig del Claper, on hi ha uns repetidors. Fem parada per esmorzar.
Després, seguim pel darrera la caseta pel camí que ens porta fins al coll del Frare, on trobem la carretera, que seguim de baixada fins a la següent corba tancada, on la deixem per baixar per un corriol poc definit. Hem d'anar buscant alguna fita i sempre decantant-nos cap a la dreta, per anar fins a una zona de pins, per on segueix ja un camí més fresat, fins anar a trobar la pista que ens baixa a la Rovellada. A partir d'aquí, anem seguin per la costa, cap a la Roca Blanca i el port de Colera (sense cap embarcació). En passar el port i el pont de ferro, ens enfilem per un corriol que es bifurca més amunt per anar fins a dalt els canons. Seguim pel de l'esquerra, més proper al mar, fins a dalt. En arribar als canons, gaudim d'una bona vista.
Seguim pel camí que ens baixa cap a Garbet i quan som més avall, seguim l'indicador del camí de ronda baixant fins a la caleta, i desprès pel costat de l'aigua fins a la platja gran de Garbet, on ja seguim les senyals de GR. Al final de platja, hem de tombar a la dreta per seguir GR que puja per corriol cap al Cap del Ras, una zona amb cales petites i amb molt bones vistes, molt tranquila.
Passat el Cap i seguint GR, arribem a la platja del Cros i la platja del Grifeu, on fem parada per dinar. Després seguim fins a sortir a la carretera i continuem per la seva vorera fins al trencant, on creuant-la, pugem cap a l'estació de Llançà. Aquí, com hi ha temps, aprofitem per entrar al bar i fer xerrada de la sortida mentre prenem alguna beguda i cafés. Esperem l'arribada del tren i cap a Girona un altra vegada.