20240208

BON PAS.- Pla de l'Estany: Sant Miquel de Campmajor. Volta a la vall, pel collet de Guixeres i Serra de can Ginestar

Aquesta volta es pot considerar una matinal per fer amb tranquil·litat. Deixem els cotxes al aparcament que hi ha al trencant de la carretera al Collell.
Comencem a caminar passant a l'altre costat del camp de futbol, a trobar el camí que va pel costat del rec (sec), passant primer per sobre un pontet de fusta. Anem a sortir un altra vegada a la carretera i la seguim un bon tros fins a l'ermita de St. Miquel. Allà hi trobem un gos mastí que ens acompanyarà durant tota la sortida.
Desfem uns metres de carretera i en passar el Molí trenquem a l'esquerra per la pista del Pla de Sant Miquel, passem a la vora de es Cases, l'Arcada (campament juvenil), la Casanova de Roca i la Caseta. Tot seguint per la pista.
Trobem una cruïlla on seguim el camí de la dreta, cap al collet de Guixeres, de pujada fins arribar al coll. Aquí deixem el camí i seguim a la dreta per corriol que segueix pujant i quan fa un tram planer, trobem al camí un indicador, que per la dreta ens puja cap a la carena de la Serra de can Ginestar que anirem seguint direcció sud. Passem a la vora del puis Montoriol (542 m.), on hi ha un mirador per contemplar el paisatge. A la resta de carena, no hi ha visual per taparla la vegetació.
Seguim cap al puig d'en Serra, punt culminant de la sortida (553 m.) i arribem a la cruïlla que seguint recte, ens porta a la torre del Ginestar. És una torre de base cuadrada, relacionada amb les torres de telegrafía òptica construïdes a partir de 1.848, utilitzades a la guerra carlina. Hi ha una referència donada per Miquel Oliva segons la qual, la torre seria d'època romana per les característiques del seu parament i per la tècnica de construcció.
Desfem aquest petit tram de camí fins la cruïlla i seguim pista avall, passant a prop de can Ginestar i uns 600 m. més enllà, a l'alçada de can Reig, hem d'estar atents perquè deixem la pista per seguir a la dreta per un corriol que entre pinedes ens baixa direcció oest a trobar la pista d'accés a can Coma Gros, sortint més endavant a pista asfaltada i seguim direcció sud, a l'alçada de Mas Llorens.
Des d'aquí ja tenim a la vista St. Miquel de Campmajor, de fet, totes aquestes cases en formen part. Quan arribem al torrent de l'Arç, girem a la dreta, seguint el camí fresat que passa pel seu costat fins al pont de fusta, per on hem creuat al matí. Ara, ja només ens queda seguir fins als cotxes, on el nostre company de viatge ens deixa.
Com que hem acabat d'hora, ens dirigim a l'estany de Banyoles per dinar allà.
                                     - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Desprès d'una bona diada a muntanya, en arribar a Girona, ens espera la notícia que el nostre  amic i company de Colla l'Eduard Bosch ens ha deixat avui. Estimat Eduard, has estat tot un exemple per nosaltres i t'en vas d'aquesta vida, en pau i deixant un gran llegat, obra dels teu esforç i bon fer. Restem amics per sempre més!!!!. D.E.P.