20240328

BON PAS.- Ripollés: St. Pau de Segúries-vía Romana-puig Sacreu-font Puda-St. Pau de Segúries

Sortida matinal pel Ripollés. Deixem els cotxes a l'aparcament de l'església de St. Pau Vell, accedint per la C-153-A.
Comencem a caminar seguint la via Romana, fent intenció d'anar cap al coll Pregon, però ens trobem el camí barrat com a particular i seguim la via Romana cap a la collada de Capsacosta, des d'on anem baixant seguint la via fins a passat can Sagrantana i quan ja tenim la carretera a la vista, hem d'estar atents per trobar una fita pel costat dret, per on surt un corriol. Quan el trobem, deixem la via Romana i seguim aquest bonic camí que comença més o menys planejant, i que va a buscar el caire de la muntanya, per començar a seguir-lo pujant amb força pendent, fins arribar pràcticament a la cota de la collada de Capsacosta (molt a la vora).
El corriol segueix més suau direcció oest, pel Pla de les Barraques i pel coll Salarca. Desprès fem cap a un mirador i seguim per acabar de pujar al puig Sacreu (1.111 m.) punt culminant de la sortida, amb molt bones vistes.
Comencem a baixar, seguin la direcció cap al oest, cap al Pla de can Petit, on ens desviem uns metres fins al mirador d'en Gueri. Seguim la pista i hem d'estar atents per trobar per la nostra dreta, les marques del PR (ralla blanca i groga) pintada als arbres. L'entrada al PR, està un poc bruta i avui que ha plogut, fangueja i està relliscós. Desprès, el camí segueix baixant i passem pel costat de can Mic (runes), més enllà hi ha una cruïlla, seguim cap a la dreta pel camí i va a sortir un poc més envall, a una pista (GR 151).
La seguim cap a la dreta i a la propera corba, entrem pel costat de la riera a la dreta de la pista, cap a la font Puda. Desfem camí fins a la pista i la anem seguint. A prop d'una corba, el GR ja deixa la pista i baixa cap a l'esquerra; el seguim fins baixar al pla, passem una tanca i seguint per l'asfalt anem a sortir a la carretera, a l'entrada de St. Pau. A la primera cruïlla de la carretera, a la dreta, pugem seguint les marques del GR passant per can Met i La Barquera, anem a sortir a la carretera C-153-A on tenim ja a la vista els cotxes i St. Pau Vell.