20240523

BON PAS.- Alt Empordà: Port de la Selva-cales-variant interior-cala Talabre i tornada per GR

Una diada estranya en quan al temps. Sense previsió de pluja, sortim des de Girona, amb un xàfec que a més d'un l'hi han entrat ganes de tornar-se'n cap a casa. La decisió final ha estat  marxar a Port de la Selva, creient que en arribar, ja haurà passat la pluja, i així ha estat.
Iniciem la caminada resseguint la costa, passant per la cala Tamariua i la cala Fornells. Seguim el camí de ronda i quan ens trobem entre la Fornells i la Torta, agafem un corriol que puja per la dreta i que està marcat amb fites, ens porta en paral·lel i en alçada del rec de Fornells, entre pinar jove i formacions rocoses erosionades per la tramuntana, que hi donen curioses formacions.
Per seguir aquest corriol, cal estar molt atent a les fites i acostumat a seguir camins amb poca senyalització. En continuada pujada ens porta a la carena -surt a la pista- molt a prop del Puig Gros.
Desprès d'un descans seguim la pista direcció sud en suau baixada durant 1,6 km. i desprès seguim per la nostra esquerra i baixant, primer per pista fins arribar a un replà, on ja seguim corriol de baixada i rodejant el puig de Talabre, fins a la cala Galera, amb la illa Galera al seu davant. Ens arribem fins a la casa que hi ha a sobre la cala i des d'allí seguim camí per anar a la cala Talabre. El camí és complicat; primer s'enfila cap a la part alt del puig, per desprès baixar cap a la cala. El grup, considera que no cal baixar-hi i fem camí de tornada, baixant a la casa un altra vegada.
Desfem camí fins arribar al desviament per on hem baixat. Ara, primer per corriol fins a sortir al replà i desprès seguint la pista fins a trobar la principal. En arribar-hi, seguim a l'esquerra i en arribar a les Vaqueroles, fem drecera a la pista, la tornem a troba més amunt i seguim fins a la cruïlla del Mas d'en Puignau, on seguim a l'esquerra, passant a tocar la edificació que està en solitari i baixem a la pista GR 11 que ara seguirem direcció a Port de la Selva, fins on tenim els cotxes.