20240516

BON PAS.- Baix Empordà: Platja La Fosca-S'Alguer-Castell-poblat Ibèric-el Crit-puig del Terme-La Fosca

Bonica matinal per la costa de Palamós. Deixem els cotxes a la vora de la platja de La Fosca. Comencem caminant per la platja direcció est, i seguim el camí de ronda, passant pel castell de St. Esteve, seguin per la platja de s'Alguer i arribem a la platja de Castell. A continuació, ens arribem al poblat Ibèric, hi ha una zona que està tancat l'accés, per treballs.
Continuem cap a cala Estreta, seguint el camí de ronda, de pujada fins arribar al cap d'amunt del puig d'en Roure. Comencem a fer baixada, per anar cap a la punta de Canyers i continuem baixant fins a la cala de Roca Bona. En passar la cala, fem una petita pujada i baixada per anar a la cala El Crit, previ el pas pel forat del Trau.
Al final de la platja, comença el camí que va pujant, al inici amb esglaons fins arribar a un replà, cruïlla de camins. Seguim pel que va més a la dreta i proper a la caiguda a sobre la platja i que ens va pujant a la carena i anem a sortir a una bifurcació de pistes. En aquest punt, ens trobem amb la companya Carme, ara fa un temps de "baixa" a la Colla, per motius familiars. Ens alegrem del retrobament i desprès d'una breu xerrada, continuem per la pista, cap a l'esquerra, seguint el GR 92 cap al puig del Terme.
Desprès, continuem pel GR de baixada. Ens adonem que si el seguim, retallem força la tornada i en arribar a un lloc on tenim una cruïlla, seguim per la nostra dreta un camí fins anar a sortir a una pista que seguim de baixada i. Trobem una cruïlla amb indicador de "mirador", que no seguim. Continuem pista i arribem a un punt on a la nostra esquerra surt un corriol indicat com a "camí de la sureda d'en Gorgoll". El camí ens va baixant entre pins i desemboca a una pista que seguim a l'esquerra i ja comencem a trobar suredes, algunes d'espectaculars, trobant un plafó informatiu del lloc. Poc desprès sortim a una pista més ampla, on seguim a l'esquerra i passem pel Pla de Castell on a la fi, hi trobem un altra cruïlla indicada. Seguim cap a la Fosca, passant un pont a sobre la riera seca de Castell. Al poc, ja comencem a trobar edificacions arribant a la urbanització. Anem a buscar direcció sud la platja,on fem parada per dinar abans d'anar als cotxes.