20121130

St. Julià del Mont per Sant Jaume de Llierca

Ruta circular a St. Julià del Mont. Fem l'aproximació per Sant Jaume de Llierca. Arribats al poble, cal agafar la pista asfaltada que ens puja fins al Coll de Jou, on hi ha una zona de parking per deixar el cotxe.
Sortim des del Coll agafant un camí a la nostra dreta, direcció oest. El seguim fins trobar una bifurcació, on agafem el de la nostra esquerra, que no està tant net. El seguim uns 500 m. i a la nostra esquerra, surt un corriol que si no hi estàs al cas, el passes de llarg; nosaltres hi varem deixar una fita a l'esquerra del camí.
El camí era força brut i fins al Coll de Palomeres, el vàrem netejar amb el podall, per poder passar.
A la propera cruïlla, desprès del coll de Palomeres, Hem agafat el camí que ens baixa al torrent i hem pujat pel coll Satrapa per anar a St. Julià. Es millor agafar el camí que surt des de dalt la cruïlla, direcció est, cap al Puig dels Tres Quartos, ja que ens porta carenant fins a Sant Julià.
Arribats a l'ermita, aprofitem per fer un descans, esmorzar i mirar el paisatge, la vall de Santa Pau i la serra de Finestres.
Continuem camí per anar a St. Abdon i St. Senén, però arribats a l'Esqueja decidim entorn-ansen perquè se'ns fa tard. Tornem a St. Julià i desfem camí fins al coll Satrapa. Ara seguim el camí que va cap al est, per dalt de la carena de la vall de Santa Pau. Es un camí molt bonic i aeri que ens permet tenir vista a la vall i a Finestres, fins arribar al Collet de Canyelles, on agafem el camí que baixa direcció nord, cap a can Canyelles i desprès baixa fins la riera de la Miana. Arribats a baix, agafem cap a la dreta un camí que surt a la pista que en porta a can Campolier (alberg Rural) i que segueix fins al coll de Jou, on tenim el cotxe.

Volta circular.
Distància recorreguda:  18,7 km.
Temps sense parades:  5 h. 50'
Desnivell acumulat:      851 m.