20130328

Ermites de Santa Coloma de Farners

Dijous, 06:45 h. surto de casa per anar al punt de trobada de la Colla i ....... sorpresa! està ploguen. Com ja soc al carrer, me'n vaig cap a Fontajau per veure qui hi acudeix. No soc el primer, en Toni ja hi es!, arriba en Pere, Martí, Joan Anton i finalment Paco i la seva dona, l'Elena.
Què fem gent? Això pinta malament. Decidim d'anar a prendre un tallat i decidir-ho. Parlem d'alternatives, que si anar al Far, al Mont i finalment surt la brillant idea d'anar a Santa Coloma de Farners i pujar a l'ermita i Castell i desprès... ja veurem!
Així que, tots cap a Santa Coloma. Arribem al parc de Sant Salvador i cap a la font picant. Seguim el corriol  que abans d'arribar a Ca l'Oller, fa un gir al oest i desprès de Can Miquel, comença a guanyar metres direcció sud, per una pista. Aquest camí es pot seguir be, per les seves marques amb pintura blanca. Mes amunt trobem a un gir cap a l'oest del camí, un primer corriol que surt a la nostra esquerra, seguint direcció sud; aquest desistim de seguir-lo, perquè està poc transitat i s'ha embrutit força. Seguim la pista que gira a l'oest i desprès cap a sud; trobem un segon corriol a la nostra esquerra, que ara puja amb una pendent mes forta fins a l'ermita de Farners. Desprès d'un petit descans, acabem de pujar fins al Castell i al Turó del Vent, on esmorzem.
Desfem camí fins a l'ermita i anem a trobar la pista que puja des de Santa Coloma i l'anem seguint direcció sud-oest, passem per la Casilla i ens va pujant, passant per Roca Abellera; mes amunt trobem una cruïlla, on surt per la nostra esquerra, direcció sud-est una pista, que seguim i que va girant cap al est, fins que desprès del Bosc del Far, gira a sud, pujant al turó d'Argimon. Aquí fem un segon descans i desfem uns metres el camí de pujada fins trobar l'indicador cap a Sant Pere Cercada. El camí baixa direcció sud-oest primer i desprès cap al oest, fins arribar a Sant Pere.
Aquí aprofitem per dinar, i desprès veient que el cel es torna amenaçador, decidim d'anar ja directament cap a l'ermita de Farners. Agafem el camí que surt direcció nord i va resseguint el perfil de la muntanya, passa a la vora de Can Planiol. Aquí la pista ja es mes ampla i més enllà comença a girar cap a l'est. Direcció oest hi ha una pista que ens portaria a Santa Victoria de Sauleda. Nosaltres agafem direcció est i seguint la pista, arribem al punt on aquest matí l'hem deixat per anar cap a Argimon. Desfem camí fins a l'ermita de Farners i des d'aquí baixa cap al est, un camí marcat amb rodones vermelles, que ens don dos opcions per baixar a Santa Coloma. Nosaltres agafem la drecera, que ens portarà a baix, al camí per on hem anat aquest matí. El desfem cap a la font picant i parc de Sant Salvador, per tornar als cotxes.

Distància recorreguda     25,4 km.
Desnivell acumulat          895 m.