20130307

Volta al Puigneulós, des de Requesens

Desprès de l'ultima llevantada, seguim tenint sort i el temps ens permet fer la nostra sortida dels dijous, encara que primer està tot cobert per la boira, des del Gironès, Garrotxa i Empordà. Avui, ens arribem fins a Requesens, fent l'aproximació per la N-II fins La Jonquera, per seguir per la carretera GI-601 fins a Cantallops i des d'aquí, seguint els indicadors que hi ha dins del poble, cap a Requesens.
Al arribar veiem que el riu baixa crescut per les pluges i decidim deixar els cotxes al costat del pont per on hi ha el camí que puja al Castell. Agafem aquest camí fins a dalt al castell i desprès de fer-hi un vol per fora, agafem un camí que ens porta al Coll del Castell. Aquí hi ha una cruïlla de camins; agafem el de la dreta, direcció est i el seguim fins a un punt on a la nostra esquerra, ens indica que hi ha una plaça carbonera. Pugem per aquest corriol uns metres direcció nord, per girar al nord est, seguint un camí que puja fins a trobar la pista que puja des del coll del Castell. Des d'aquí anem pujant per aquesta pista (sembla per desemboscar) fins a la cota de 810 m. on a una corba pronunciada a la dreta, al nostre front hi ha una gran pedra, i si ens fixem, a darrera hi ha les marques grogues del corriol que ens hauria pujat.
Arribant a aquest lloc, ja s'ha trencat la boira i comencem a veure el sol i a la nostra esquerra el Puigneulós, aquí hi ha molt baixant d'aigua de les pluges i del desgel de la neu que va caure. Aquest camí ens ha anat molt bé, perquè em pogut pujar sense mullar-nos els peus, cosa que si ens hauria passat pujant pel corriol que ja coneixíem.
Seguim a partir d'aquí el corriol marcat amb grog que ens va pujant, travessem novament la pista uns 50 m. més amunt i el seguim fins a dalt al Coll del Faig. Aquí el dia ja es esplèndid amb visibilitat a tota la carena i els fajos immensos que hi ha. Ens arribem fins al Pla del Fum, però la vista a les parts baixes, es d'un mar de núvols, on nomes sobresurten les muntanyes.
Desfem camí fins al coll de Faig i seguim el GR que ens va portant cap al Puigneulós. Abans de pujar-hi fem un petit descans a la font de la Tanyareda i desprès acabem d'enfilar-nos fins a dalt al Neulós. Fetes les fotos de rigor, seguim camí fins al pou de la neu i desprès fem la parada per dinar, resguardant-nos del aire fresc que s'ha girat, al Roc dels Tres Termes.
Des d'aquí, el camí ja nomes es de baixada. La referència, es la caseta del repetidor que hi ha al oest del Roc i agafar el camí que baixa pel costat del filat (costat Francés) , marcat amb grog i mes avall amb blau. Passem tot baixant pel Coll de Pal, Coll Forcadell i Coll Forcat, on passem la tanca al costat Català i baixem seguint un corriol que es va definint mes avall com a pista i que ens porta fins a La Cantina de Requesens. Desprès de fer un descans, seguim pel corriol que baixa cap al Castell, fins als cotxes.

Ruta circular
Distància recorreguda  17,1 Km.
Desnivell acumulat      934 m.