20130314

Volta pels Castells de Centelles

Sortida matinal llarga. Fem la aproximació per l'Eix Transversal fins a Vic, per agafar la C-17 fins a la sortida Centelles nord. Desprès agafem la C-1413 fins a quasi la sortida del poble, on desprès d'una lleu pujada, hi ha una zona amplia al costat de la carretera, on deixem els cotxes.
El camí de sortida el trobem només retrocedint uns passos i a la nostra esquerra surt una pista asfaltada. Als pocs metres, a la dreta surt un altra pista sense asfaltar i marcada am grog, que es la que seguim. Aquest camí va pujant direcció a la cinglera, fins que acaba convertint-se amb corriol (pintura groga) que ens va enfilant i girant direcció sud. Aquest corriol hi te uns passos on està equipat amb cables i graons de ferro a la roca, perquè sol haver-hi gel i seria perillós. Finalment arribem a dalt al Morro de Porc. Pujant ja hem anat trobant neu i gel. Aquí a dalt la nevada ja ha estat copiosa i gairebé en hi ha 15 cm. A partir d'aquí ja està tot nevat.
Passem una tanca que hi ha i per darrera la roca, anem seguint el camí que ens arriba fins a la raconada de la vall i en lloc de seguir, girem cap al sud oest per anar a trobar el Corral de la Rovira. Passem fins a Coll d'Arenes i a la cruïlla, agafem el camí que baixa direcció oest, deixant-lo uns metres mes avall per seguir un corriol que ens porta fins a la Font de la Sauva Negra, seguint el camí ens puja fins a la pista, que anant seguint-la direcció oest, ens porta fins a la Casanova del Castell. A la nostra dreta i al altra costat de la vall hi veiem l'ermita de Santa Coloma Sasserra.
Des de la Casanova, ja veiem els Castell de Popa. El camí passa per davant de la casa i uns metres més enllà, va baixant cap al fons de la vall on fem un gir cap al sud i anem seguint camí fins al Castell de Castellcir o de La Popa, per la forma singular de la roca on està assentat. Encara que està documentat des del 1014, en una època anterior, se'l coneixia com a Castell de Tenes.
Desprès de la visita, seguim el camí primer direcció nord est i desprès al est, que ens porta fins a Coll de Prims i des d'aquí cap a La Rovira i el Castell de Sant Martí, que es tancat i no visitable.
Aprofitem per dinar resguardats del vent, a la seva cara est, amb vistes al macís del Montseny i la vall del Congost. Desprès desfem camí fins a la pista que ens va baixant cap als Emprius i el grup s'ha trencat, avançant-se una part que es passa el corriol que teníem de seguir i baixen seguint la pista, així que per seguir junts, seguim pista fins trobar la C-1413, per on retornem fins als cotxes.
Aquest ultim trajecte, s'ha de procurar fer per corriol, doncs la carretera es molt dolenta per caminar-hi. El corriol cal agafar-lo a l'altura de la Tosquera del Pujol i surt a l'esquerra de la pista. Passa a mitja altura, per sota la cinglera i passa pel Racó de la Guilla i per sobre de la Rovira de Baix per anar a trobar el camí per on em pujat aquest matí.

Sortida Circular
Distància recorreguda    17,8 km.
Desnivell acumulat       646 m.