20130712

ANDORRA: Casamanya i Vall de Montaup

Aquest estiu encara no hem tingut ocasió de fer cap sortida per passar dies per les muntanyes. Finalment, hem pogut lligar-ho per anar a Andorra i fer quatre dies de muntanya. Formem Colla de cinc: Joan Anton, Martí, Rafel, Toni i jo.
Sortim el dilluns dia 8 de juliol des de Girona i a les 10:30 i desprès d'esmorzar, sortim des del Coll d'Ordino. La sortida d'avui no serà circular, doncs el nostre company Rafel, una vegada estem al cim, tornarà a baixar pel mateix camí fins al cotxe i ens vindrà a buscar a la part baixa de la vall de Montaup.
Sortim direcció nord, per un camí molt fresat. Anem guanyant altura per dins del bosc i desprès de deixar els arbres, sortim a la Collada de les Vaques, on ja tenim a la vista tot el camí de pujada pels dos lloms que hi ha abans d'arribar a dalt al Casamanya, que ens queda un poc mes al darrera i encara no veiem.
Anem pujant, carenant la muntanya i finalment arribem al cim del Casamanya Sud. Fem un petit descans i tal com estava previst, es queda Rafel per retornar al coll d'Ordino i la resta, seguim ruta cap al Casamanya Nord i desprès baixar per una zona molt pedregosa, però seguint camí de baixada, fins al coll d'Arenes. Aquest descens no es massa complicat per gent experimentada, però s'ha d'anar en molt de compte per la forta pendent que hi ha.
Arribats al coll, decidim continuar baixant un centenar de metres mes, per parar a descansar i dinar. Estem a l'altura dels Clots d'Encarners, encara amb força pales de neu. Seguim la baixada, mantenint el riu Montaup a la nostra esquerra i força metres mes avall. Tant com anem baixant, ja veiem l'entrada de la vall i el cotxe, seguim el camí fins arribar-hi i ja marxem tots plegats per instal·lar-nos al hotel.

Sortida NO circular
Distància recorreguda        8,9 km.
Desnivell + acumulat          858 m.
Temps efectiu, sense parades:  3 h. 36'

Enllaç a la traça del recorregut: