20130712

ANDORRA: Vall d'Incles

Segon dia d'estada a Andorra. Avui tenim previst d'anar a la Vall d'Incles i pujar fins als pics de Noé i Escobes.
Ens arribem per Ransol i el Tarter i abans d'arribar a  Soldeu, trenquem a l'esquerra per endinsar-nos a la vall fins al pont de la Baladosa, on deixem el cotxe a la zona d'aparcament. Aquest tram de camí està restringit a partir de les 9 hores i a partir d'esta hora, només s'hi puja a peu o amb un mini bus que et porta fins al lloc on hem deixat el cotxe.
Des del aparcament, creuem el riu pel pontet de fusta i comencem a caminar cap al est, seguint el GR fins a un punt on hi ha un pal indicador, on el camí es bifurca a la dreta cap al Siscaró. Nosaltres seguim la direcció est cap al Juclar. Anem pujant per un camí molt ben traçat fins trobar la presa dels Estanys de Juclar i a sobre, el refugi.
Aquí ja trobem les primeres pales de neu i els llacs encara amb restes del gel hivernal. Fem el pas pel pont que hi ha entre els dos llacs i seguim ara per la marge esquerra del Estany segon. Arribem a la Collada de Juclar entre pales de neu i fem l'ultima pujada fins al Coll d'Alba, on ja tenim vista a tota la vall que hem pujat i al altre costat, a França, l'estany de l'Alba,  encara amb força gel.
Desprès de parar a descansar i analitzar l'evolució dels núvols, decidim no fer l'últim tram de pujada als pics, doncs el que queda es mol pedregós i amb una pendent molt forta i en cas de tempesta, pot ser molt perillós passar-hi.
Comencem a baixar desplaçant-nos cap al oest, cap a la dreta, des del coll, per anar a buscar un mirador cap al costat de França, on hi ha a baix l'Estany Juclar Francés i al fons es veu el refugi de Rulhe i a la dreta del estany, el cim del Rulhe.
Continuem baixant fins a la Colla de Juclar, per on ve el camí Francés i seguim baixant, desfent camí fins al refugi de Juclar, on fem parada per dinar.
El temps amenaça tempesta i decidim baixar cap al cotxe. Als cinc minuts d'haver sortit de refugi, ja comencen a caure gotes, que desprès van a més, acompanyades de trons. Quan ens queden 500 metres per arribar al cotxe, ja es un diluvi el que cau. Sense canviant-se pugem al cotxe i marxem.

Distància recorreguda        13 km.
Desnivell acumulat            773 m.