20131219

Sant Miquel de les Formigues, per Sant Hilar. - DINAR I FESTA DE GERMANOR!

Desplaçament per la C-25 fins a sortida de Sant Hilar Sacalm. Sant Hilari, a la cruïlla, a la dreta, cap  al polígon industrial Cal Sastre. Seguir per la pista direcció al Sobirà, fins a la cruïlla de Joanuix i Villavecchia, on deixem els cotxes.
Comencem a caminar direcció a can Joanuix, per la pista, abans d'arribar-hi, ens desviem per entrar a veure la torre de Villavecchia i el seu jardí. El seu estat actual sembla d'abandó i està tot tancat.
Seguim camí, passant per sobre de can Joanuix, seguint les indicacions cap a Sant Miquel, passant a sota una línia d'alta tensió. Seguim fins al coll de Llevanyes, on passem sota un altra línia d'alta tensió.
Anem seguint aquesta pista principal, encara que en trobem que surten cap a la dreta i una a l'esquerra. Hi ha pals indicadors, cap a Sant Miquel, que anem seguin, fins a trobar-ne un que ens mana a la dreta. Aquest no el seguim i seguim pel de l'esquerra, que ens porta fins el Borrell, casa al costa de la pista, en runes. Aquí agafem un camí que surt a la dreta; el que seguíem tira avall. El nostre, el seguim uns 50 m. i desprès ja surt el corriol que ens anirà pujant fins a Sant Miquel.
Estem una estona pel cim, esmorzant i prenen fotos. Desprès baixem per l'altra vessant, primer per corriol que baixa fins a trobar una pista, que anem seguint i ens porta a la cruïlla que em deixat de pujada. Desfem camí per la pista i més avall del coll de Llevanyes, trobem el camí per on hem pujat, que ens queda a la dreta, ara de baixada. Nosaltres, seguim recte, per seguir baixant cap a la font dels abeuradors, on el camí surt a la pista principal, aquí compactada pel pas dels camions del aigua. Ara seguirem aquesta pista principal uns 800 m. fins a trobar un altra, que surt a la nostra dreta i que anirem seguint, passant per sota una casa, de nom Campdelarit, fins arribar a l'ermita de la Mare de Déu del Pedró. Ens hi estem una petita estona, però el temps s'embolica i comença a ploure, així que desfem camí cap a la font dels abeuradors i després uns 700 m. més, fins als cotxes, segons horari previst.

Avui la part de caminar ja la hem complert. Ara, ens queda anar a celebrar el dinar de Nadal de la Colla.
Aquest any ho fem al restaurant La Crosa, de Sant Dalmai, dirigit per una bona amiga nostra, la Conxi i el seu marit, caminant com nosaltres a la colla que sortim els dissabtes.
El dinar: un pica-pica complert, segon a escollir (la majoria: paella), postres, vins, cava, aigües i cafè. TOT MOLT BO! Moltes gràcies a Conxi i el seu equip per l'atenció que ens han tingut.

Desprès del dinar, entrega de DVD's al grup que vàrem anar a Suïssa aquest estiu. El nostre amic Narcís Feixes, ens ha fet un muntatge molt bonic, de les fotos que vam compilar entre Pere, Martí i jo. Moltes gràcies, també a Narcís pel seu treball dedicat a fer-nos gaudir d'un bon record.
A continuació i seguint el programa:
Cantada de Nadales i altres, interpretada pels Nois Roda Muntanyes i el cor Els Dijous Sortim.
En resum, una diada rodona, per la harmonia i amistat que hi ha a aquest grup, que poc a poc anat fent-se gran i que ens manté units al anar cada dijous a la muntanya.
MOLT BONES FESTES A TOTS!

sortida circular
Distància recorreguda         14,8 km.
Desnivell acumulat               435 m.