20140322

Sora_ Sant Martí de Vinyoles_ Sant Sadurní de Sovelles_Sora.

Sortida programada de la Colla L'Isard, de Bescanó. Guiada per l'Esteban i Pere.
Aproximació per C-25, sortida a Ripoll C-17, seguim fins a sortida de Montesquiu/Sora, arribant fins al poble de Sora i deixem els cotxes a un aparcament a prop de l'església.
Ens trobem molta boira i la possible amenaça de pluja, però emprenem la marxa, esperant que el temps ens respecti
Seguim la pista, direcció nord oest, passant pel costat d'uns camps on hi ha cavalls. Cal seguir la pista, fins que arribem a l'altura de dos masies, a l'esquerra està la Rocafiguera i al davant, seguint el camí, el Boixader. Passem pel costat la casa, seguint el camí, passem pel costat del abeurador i anem pujant pel camí en mal estat, per les aigües i les motos, que ens pujarà direcció nord cap a la Serra de Sovelles. Trobem fent la pujada, un camí que segueix recte (que no hem d'agafar) i el que pugem que fa un gir a l'esquerra, direcció oest, per on seguim fins arribar a dalt al coll de Joanet. Aquí seguim cap a la dreta, direcció nord-oest, salvant un desnivell, per desprès anar planejant direcció nord i baixem fins a trobar una petita riera, que passem i entrem a uns camps de pastura, que ens porten al camí de pujada, seguint a nord, cap a St. Martí de Vinyoles.
Des del coll de Joanet, aquest camí no es marcat i cal seguir bé la traça.
Arribats a aquest punt, se'ns ha posat a ploure amb ganes i quan som a dalt al camí asfaltat que ens portaria en 500 m. a St. Martí, desistim de seguir la sortida segons estava programat i decidim d'anar cap a St. Sadurní de Sovelles i tornar a Sora.
Seguim la carretera direcció est, fins que seguint les marques grogues d'Itinerànnia, seguim per camí de terra direcció a la masia Les Muntades, per on passem, i baixem a la carretera que ens porta a Sant Sadurní, que ja tenim a la vista. Aprofitem el sopluig al costa de una casa, per descansar i esmorzar.
Seguim la carretera direcció est, fins trobar un pal indicador que ens gira direcció sud per anar pujant cap a la carena de la serra de Sovelles, al coll de la Basa.
Aquí hi ha les runes d'una casa i pel costat, baixa el camí que agafem, amb restes de pintura vermella i direcció sud-oest per un camí que ens ofereix vistes a Sora, la vall i el castell de Boixader, un turó que està al davant nostre. Anem seguint en aquesta direcció fins arribar a la masia Boixader, on ja trobem la pista que seguim fins al poble de Sora i als cotxes.

Distància recorreguda              14,1 km.
Desnivell acumulat                   456 m.