20140301

Tavertet, Puig de la Força, morro d'Abella, lleixes de Balà.

Sortida programada de la Colla dels Centpeus del Pirineu.
Ens trobem a Tavertet i comencem a caminar direcció sud oest, per la pista que va cap a la cinglera. L'anem seguit fins fer un gir a sud est i aproximar-nos al costat de la cinglera direcció a Mas Castell. Passem pel costat del pujant del grau i seguim pel camí, arribant al mirador que hi ha. Seguim el camí fins arribar al pal indicador del baixant cap al Puig de la Força.
Seguim el camí que baixa a la nostra esquerra cap al Puig, on una vegada arribats al coll, hi pugem per gaudir de la vista al pantà de Sau i també cap al salt del Noguer. Aprofitem per fer un descans i esmorzar.
Desfem el camí de pujada fins al coll, per seguir baixant pel camí fresat que ens baixa en forta pendent, fins arribar a una pista. La seguim uns 40 m. a l'esquerra i comencem a baixar per un corriol que no es marcat i que anem seguint, baixant fins arribar a una segona pista que ja es molt prop del aigua del pantà. Anem seguint-la direcció nord fins que la pista es converteix en corriol (marques: rodones grogues), que ens porta fins al riu, a la cua del pantà. Travessem el riu i comencem a pujar per un camí de forta pendent, però amb moltes llaçades que ens permet guanyant altura ràpidament. Quan ja estem a uns 630 m. d'altura, arribem a un punt on el camí que pugem es bifurca a dreta i esquerra. A la dreta es per anar a la lleixa de Balà, que desprès l'agafarem. A l'esquerra, seguim pujant cap a dalt el morro d'Abella, una altre mirador sobre el pantà i la cinglera de l'Abella.
Desfem camí fins a la bifurcació (compte que primer en trobem un altra, que només va cap a una vauma). Seguim direcció a les lleixes i coves de Balà, resseguint tota la cinglera, fent el pas de les escales, fins al salt de la riera de Balà, que passem per sota. Seguim el camí que en una forta pendent i fent llaçades, ens puja directament al poble de Tavertet, on tenim els cotxes.

Distància recorreguda              12,4 km.
Desnivell acumulat,                   744 m.
Temps efectiu, sense parades   4 h. 43'

Enllaç al àlbum de fotos de Pere: