20140618

Refugi dels Agols, des del aparcament de Les Pardines

Avui hem tingut de fer una modificació als nostres plans de muntanya, pel temps. Teníem de pujar al Pic de la Serrera i anar a Sorteny, des de la vall de Rensol, però al arribar al lloc d'inici, ens ha començat a ploure amb ganes i també ha caigut calamarsa.
Això ens ha fet canviar els plans i anar a buscar una zona menys carregada de núvols per poder fer una caminada.
Ens hem decidit per la zona d'Encamp, on hem pujat fins al aparcament de Les Pardines, camí de sortida fins al llac d'Engolasters, a sobre de Escaldes-Engordany.
Sortim des del aparcament i agafem una pista que puja en forta pendent direcció E. Al camí hi ha rètols amb varies direccions. Nosaltres, hem seguit sempre el del refugi dels Agols. El camí està molt fressat i seguint les indicacions, arribem sense dificultat al refugi.
Aprofitem per esmorzar i xerrar amb dos noies molt simpàtiques que es dediquen a recollir deixalles de varis refugis oberts d'Andorra. Això ens recorda una vegada més lo curosos que tenim de ser sobretot quan anem per les muntanyes, doncs el que no es pot fer es deixar abandonats envasos de plàstic, que costa molt poc tornar a baixar una vegada utilitzats.
Podem gaudir d'un bona vista al Pic dels Agols i la Tossa del Braibal a la nostra esquena, al S. I cap al N. el Coma Pedrosa, la zona que vàrem estar ahir, l'Estanyol i la Serrera, força tapat i sense visibilitat.
Per fer el retorn per una altra vall, agafem un camí que surt per darrera la font que hi ha al davant del refugi, direcció O. el seguim sense dificultat, ja que hi anem trobant fites de pedra i en va baixant, resseguint el decurs del riu dels Agols, fins a baix al camí de Les Pardines a Engolasters.
Aquí el seguim cap a la dreta, direcció E. fins al aparcament.

Sortida circular,
Distància recorreguda                  8,7 km.
Desnivell acumulat                       628 m.