20160317

La Roca del Vallés: Ruta Megalítica, St. Bartomeu de Cabanyes, Turó Rodó

Bonica sortida per la zona de La Roca del Vallés. Avui, fugim de la pluja que cau per Girona. N'hem tingut una estona de molt minsa, que no ens ha impedit caminar bé.
Concretament, la ruta surt des de la Urbanització La Pineda, entrada pel km 23 de la BV-500, carrer Sàlvia, carrer Pedra de les Orenetes, carrer Ruta Prehistòrica i hem deixat el cotxes a dalt de tot a una plaça, sense sortida. Es millor abans d'arribar a dalt a la plaça, girar a l'esquerra pel carrer de Can Gol i deixar els cotxes al punt on s'entra a bosc. Ens estalviem 240 m. d'urbanització.
Comencem a caminar, entrant a bosc direcció est, i el camí està perfectament marcat, tota l'estona, amb pals indicadors i pintada de PR (blanc-grog). Desprès de recórrer 240 m. arribem a un pal indicador i girant a dreta, anem en un petit recorregut a la Roca Foradada de Can Gol. Desfem camí i ara pugem al altre costat de pista, fins Dolmen de can Gol II (hi falta la pedra horitzontal del damunt); desfem camí i seguim pista amunt direcció (NE) durant poc més d'un kilòmetre i trobem la pujada que ens pocs metres ens porta a la Pedra de les Creus. Retornem a la pista i seguim pujant (NE). Arribats a una cruïlla, girem cap a la dreta (SE) i 100 m. més enllà un altra, per on també girem a la dreta, pujant seguint les marques i trobem la pedra Plat del Rei o del Molí i desprès seguim el camí fins arribar a dalt a una pista. El camí marca seguir a la dreta, però natros ho fem cap a l'esquerra direcció est, cap a la indicada ermita de St. Bartomeu de Cabanyes, que tenim a la vista. Desprès girant a nord, anem fins a la carretera BV-5106 i agafem el camí senyalitzat, direcció a la font de Sant Bartomeu fins que la trobem. Seguim el camí, que va baixant fins a trobar una cruïlla, el camí segueix baixant (retornaríem cap al inici) però natros girem a l'esquerra, pujant un altra vegada per anar a trobar el camí per on hem pujat fa una estona i tornem a repetir un tros de trajecte, fins a dalt a la pista per on hem anat a St. Bartomeu.
Ara, sí que girem a la dreta (O), i l'anem seguint, pujant. Deixem a la nostra dreta una torre de guaita i seguim durant uns 130 m. fins arribar a ma dreta, a pocs metres de la pista a un mirador. Tornem a la pista i seguim pujant durant 185 m. per desprès seguir a ma esquerra i marcat per una fita, un camí que ens puja per un bosc mal estesat, al Turó de Séllecs (Poblat Ibèric). Desfem camí i uns 170 m. més amunt arribem a un altra fita per on seguim un corriol que puja a l'esquerra, fins a un mirador (zona d'escalada), des d'on veiem el Puig Rodó i tota la vall, la carena litoral, el mar i Vilassar. Desfem camí i acabem de pujar fins al Puig Rodó, punt culminant de la sortida.
Tornem a baixar per la pista, fins al punt de la torre de guaita, i agafem un corriol que baixa per l'esquerra (SO) per desprès anar girant a (NO). Volem anar a trobar el camí per on hem pujat, però en quan hem fet uns 780 m. del corriol, havíem d'haver seguit baixant a (NO) i ens hem desviat cap al oest seguint un altre corriol que ens va baixant en aquesta direcció i allunyant-nos de la direcció correcta. Més avall, arribem a un lloc on el corriol s'eixampla i trobem un primer trencall a la dreta que comprovem si va en la direcció que ens interessa, però no es bo. Uns 30 m. més avall, en trobem un altre, també a la dreta, que sí que ens va portant cap al est i desprès gira o (NO) i més endavant a nord, fins a trobar una cruïlla, que hem de seguir a l'esquerra girant cap al oest i anem a parar a la Pedra de les Orenetes, on dinem. Desprès tornem al camí i seguim cap al oest fins a trobar la pista per on hem pujat al mati, a prop de la pedra de les Creus. Ara, ja només ens queda desfer camí fins als cotxes.
Un altre dia que hi tornem, anirem a veure el Bosc Màgic de La Roca del Vallés, amb el Moai Indi i l'elefant de pedra.

Distància recorreguda         13,7 km.
Desnivell acumulat               507 m.
Temps efectiu, caminant      4:15 h.