20160331

Cingles de Vilanova i dels Munts, des de Vilanova de Sau

Molt bonica sortida pels voltants de Vilanova de Sau. Deixem els cotxes a dintre el poble i comencem a caminar direcció est, pel carrer de les Guilleries, seguint els senyals de GR-2. Baixem per la Ferreria i travessem la carretera, seguint per una pista de terra (GR), passem a la vora de La Coromina, seguim direcció nord i més endavant arribem fins a l'entrador de Les Tallades. Aquí, girem a l'esquerra (O) agafant una pista i hem d'anar seguint aquest camí cap al oest durant quasi un quilòmetre, desprès va girant cap al (SO) i hem d'estar atents, perquè quan portem uns 350 m. en aquesta direcció,  al corriol hi ha una fita de pedres, sortint per la dreta un corriol més petit que es per on hem d'anar. Aquest corriol ens porta al camí ja marcat com a GR, de pujada al Far.
Arribats a dalt a la pista, girem a la dreta i la seguim quasi 400 m. per desprès entrar per un altra pista que gira a la dreta i arribar al mirador de la Roca de Migdia, a sobre de Vilanova. Retornem a la pista i la seguim direcció (NO) durant 550 m. per girar a l'esquerra (O), pel costat d'un prat on pasturen vaques. Anem seguint el camí i més endavant, hem de girar a sud i trobem la indicació de la ermita de Santa Margarida, que està en runes.
Desprès de veure el que hi queda, seguim el camí i als pocs metres, agafem a la dreta un corriol que ens portarà cap al Puig del Far. Mirador excepcional amb vista als 360º.
Baixem del Puig i anem a trobar la pista, que ara hem de seguir a la dreta (S -SO). De fet, anem resseguint la cinglera. Més endavant la pista ja hi segueix a prop, però hi ha un corriol que hi va a ran de cinglera, amb unes vistes molt boniques dels cingles, tan a la part que hem deixat al darrera, com el que tenim per davant. Anem seguint direcció sud i aproximant-nos als Munts.Quan hi som, ens arribem al Salt de la Minyona.
Retornem cap als Munts i pel corriol que va a la dreta de la carretera, quan tenim les cases a sobre nostre, surt un corriol que baixa cap a la dreta, marcat com a camí de l'Esquei. Baixem per aquest bonic camí i ens acostem a la roca allargada de la cinglera, fent el seu recorregut per dalt. Tornem al lloc on fa l'osca i hem de baixar a l'esquerra, direcció sud, per un pas molt estret que gairebé, s'ha d'endevinar. Fa un baixant molt dret entre mig les dos formacions rocoses i desprès més abaix ja s'eixampla fins que fa cap a una pista, que seguirem cap a l'esquerra. Ha estat un baixant molt bonic i recomanable, per les vistes que ofereix, d'aquests Esqueis que hi ha a la zona.
Anem seguint aquesta pista direcció nord. Hi ha varies cruïlles, però sempre anem seguint el perfil de la cinglera que ens queda  a la nostra esquerra i la carretera que queda mes a baix a la nostra dreta i en algun moment arribem a veure. Deixem el poble a la nostra dreta (sense veure'l) i acabem sortint a un camp sembrat, que ens porta a empalmar al GR, que seguirem fins al poble i a la que arribem a les cases, ja tenim els cotxes al davant.´

Distància recorreguda        17,2 km.
Desnivell acumulat              674 m.
Temps efectiu, caminant     4 H. 42

Enllaç a la traça     http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=12867312

Enllaç al àlbum de fotos de Joan