20161207

Combinada amb tren. De Portbou a Banyuls-sur-Mer

Tinguen unes bones previsions de temps per aquest dimecres, planifiquem una interessant sortida a la costa, que té al·licient de fer l'aproximació amb tren, des de Girona a Portbou.
Encara que es tracta de una sortida a la costa, té una certa exigència en desnivells i pendents constants a lo llarg de tot el recorregut.
Baixem des de l'estació de tren fins al passeig de mar i sortim direcció N. a ran d'aigua, pel camí de ronda que es veu clarament. Avui, el mar encara li queda un poc de ressaca i hem d'anar amb molt de compte en aquest tram inicial, de no acabar amb el peus molls.
El primer tram l'anem seguint a ran d'aigua, com deia,, passant per la Platja del Pi i comencem a pujar cap al Cap de Portbou, fem una baixada i tornem a enfilar a munt cap al Puig de Cervera, des d'on ja veiem les dos ciutats, Portbou i a sota nostre Cerbère. Amb aquest primer tram ens hem retardat un xic respecte al horari previst, i evitem l'aproximació al Cap de Cerbère. Quan arribem a la cruïlla que hi dona accés, baixem a la carretera i passant per la vora la paret del cementiri, adrecem un altra vegada a la carretera, que seguim fins al poble.
Resseguim el passeig de platja i desprès per la vorera de la carretera, fins arribar al punt, a la part alta, on trobem el pal indicador del "sentier litoral", marcat amb color grog, que ja no deixarem. Passa per sobre la via del tren i desprès pel seu costat, banda mar. Passem per la vora del cap Canadell i anem seguin el camí, passant a la vora de un village de vacances, anant cap al cap de Peyrefite, on hi ha un camp de rugbi i un càmping. Mes endavant, trobem una instal·lació sanitària, especialitzada en rehabilitacions. Està amb tanca perifèrica, que hem de resseguir pel costat de mar i passar dos portes de la tanca.
Desprès passem a la vora de la platja de Peyrefite i anem pujant cap a la Punta d'en Cames, per passar cap al Cap Rederís i acabem de pujar fins a dalt a tocar la carretera, on hi ha un mirador privilegiat a tota la costa.
Al costat dret de la carretera, hi ha la porta del tancat i el camí que hem de seguir, baixant cap a la platja de Taillelauque, per pujar desprès cap al coll del Cap de la Vella, des d'on ja veiem Banyuls. A la nostra dreta, segueix el camí de baixada cap al poble, passant pel costat del Cap du Troc i la platja del mateix nom i ja fem cap a la urbanització que hi ha. Alguns de la Colla, seguim un caminet que va a parar a dintre la urbanització (hi havíem passat altres vegades), però ara ens trobem que la porta de sortida a la carretera, està tancada amb clau per teclat i hem de saltar la porta. Es millor abans d'entrar pe caminet de l'urbanització, resseguir el camí marcat amb grog, que puja per unes escales i va a parar a dalt a la carretera, per desprès seguir-la, baixant.
Anem baixant per la carretera fins a trobar les cases del poble, i fem cap al passeig de mar. Busquem un lloc per dinar a vora mar.
Desprès ens anem a buscar l'estació del tren, que agafem a les 15:16 per anar fins a Portbou i pujar al tren que ens portarà fins a Girona, que ja està esperant-nos.
Una bonica diada, amb un temps boníssim per fer-la.

Sortida de travessa
Distància recorreguda        13,8 km.
Desnivell acumulat              698 m.