20161215

Passejada per la capçalera del Onyar i volcà de La Crosa. Dinar de NADAL

Avui tocava sortida curta, perquè tenim previst fer un dinar de germanor amb tots el Caminants dels Dijous, que han pogut i s'han volgut aplegar amb nosaltres.
La proposta, ha estat una passejada de les rodalies de Sant Dalmai. Sortida totalment recomanable a nivell familiar.
Comencem caminant des del poble de Sant Dalmai, creuant la carretera pel semàfor i agafant la carretera direcció a Brunyola. A l'altura del pont que creua l'Onyar, hem agafat el camí que surt pel seu marge esquerre (a la dreta de la carretera), per no tenir que creuar-lo més endavant per la passera. Seguim el curs, riu amunt i el paisatge es molt bonic. Aquest any, l'escassetat de pluges fa que el riu baixi amb molt poca aigua.
Quan sortim a un prat molt ampli, ens desviem cap a la dreta per anar a veure un embassament que hi ha. També està pràcticament buit. Retornem cap al camí, al costat del riu i seguint, arribem a la resclosa d'en Borra. Seguim caminant pel pla fins anar a sortir a una pista que passa pel davant de Can Aulina i més endavant hi trobem una cruïlla, hem de girar a la dreta direcció E, continua planejant i baixant.
Passa pel darrera de Can Bosch que ens queda a la nostra dreta i desprès fa una pujada fins a dalt als camps. Ja podem observar al davant nostre, que el terreny ja comença a tenir l'aparença volcànica. Tant com ens hi atansem, ja veiem la gredera al costat de la carretera. Anem fins al mirador, des d'on veiem el gran cràter del volcà. Anem seguint direcció a Can Coll i abans d'arribar-hi creuem la carretera, per anar a buscar el camí que va rodejant el cràter per la seva part alta. Anem fent la volta i passem a la vora de can Buanya i seguim camí fins la cruïlla per seguir per corriol cap a Sant Llop, el gros del grup s'hi arriba i jo segueixo a l'esquerra, el camí que em baixa al poble, perquè tinc de preparar la segona part de la diada.
Desprès d'aquesta bonica passejada, ens en anem a dinar al restaurant La Crosa, a Sant Dalmai. Totalment recomanable per el bon servei, menús i tracte del seus propietaris, el Josep i la Conxi.
Desprès del dinar, fem una cantada de nadales i cançons, per part del grup i acompanyats a guitarra, acabant d'arrodonir la diada. Ens hi hem aplegat trenta-un companys de Colla.
Emocionant, el retrobament dels fundadors de la Colla i tots el que l'heu fet gran!