20171118

Caminada pel Ripollès, amb la A. E. ALTIPLA

Avui faig una entretinguda matinal, de travessa pel Ripollès, acceptant el suggeriment del meu amic Marc. Aquesta sortida la fem amb la Associació Excursionista ALTIPLÀ, de Sant Cugat. Cal deixar un cotxe a Campdevànol i sortir des del Balneari Montagut (seguint cap a Ribes, desprès del Aigua de Ribes).
Sortim per darrera el Balneari, seguint el camí pintat en grog de Itinerànnia, punt R139. El primer tram de camí es brut, perquè han desbrossat i està tot pel terra, fins assolir una pista que hi ha un poc més amunt. Desprès, anem seguint la pista que puja pel serrat Llosser, sempre seguint la marca groga i ens puja fins al nucli de el Baell, on fem parada al Hotel Terra Alta, fent un bon descans i contemplant les vistes al Sant Amand, Taga, Puig Cerverís, Les Roques Blanques, la punta del Balandrau i les Roques de Totlomón.
Seguim camí i uns 200 m. més enllà del hotel, deixem la carretera, trencant a l'esquerra, per passar pel davant de Can Vila i seguir el camí marcat en grog direcció (SO). Passem per Cal Goll i el Pla de la Grau, on el camí queda una mica penjat (sense cap problema, i a més hi ha un cable). Arribem al Malpàs, on el camí baixa pel costat d'una paret i seguim tot planejant entre el bosc, passant per la Portella del Barricó i finalment arribem a la Collada de Grats, on ja trobem la cruïlla per on ve el GR3.
Desprès de fer un descans, seguim el GR direcció (SO) girant desprès a sud, per dintre de la fageda i pins, salvant una forta pendent, fins assolir la cota de 1300 m. Seguirem desprès planejant fins al Pla de Pruneres, des d'on tenim una magnífica vista a la vall de Ripoll i Campdevànol i també més a la vora, la ermita de S. Pere d'Aüira, on anirem.
Fem una baixada dreta primer direcció sud i desprès girant a (SE) per anar a parar al Pla d'Aüira, on a sota l'ermita aprofitem per dinar.
Pugem fins a l'ermita i seguim pel GR direcció sud, cap al Coll de la Batalla. Desprès de passar-hi, uns 200 m. més enllà, deixem el GR per continuar un camí que surt pujant a la dreta i que ens portarà al Collet del Euga, on hi ha una cruïlla de camins. Hem de seguir direcció NE, on hi ha una fita de pedres i seguir baixant per un camí fins arribar a un pla, on hi trobem una fita a sobre un tronc tallat a ras de terra. Aquí hem de baixar a la dreta, direcció sud pel camí que ens portarà a Sant Cristòfol "la Vella", només s'endevina el contorn de l'ermita amb una paret d'una alçada de 1,5 m. a la part més elevada.
Desfem el camí uns pocs metres i anem caminant pel prat direcció NE, fins al racó de Puigcorbé, on el camí gira cap a sud. Arribem a vora la casa Puigcorbé i l'hem de deixar a la nostra dreta, passant-la per darrera pel prat i anem a trobar el GR3 un altra vegada, seguint-lo fins al sobre de Campdevànol, on ja tenim a sota el Sant Cristòfol i l'entrada al poble, on tenim el cotxe.