20171130

COLLA BON PAS. Les Preses: Serrat del Molar i del Soler i Xenacs.

Deixem els cotxes a la zona sud de les Preses, al carrer de la Bòbila.
Comencem caminant de pujada pel carrer de la Mata, direcció sud, al final, entrem al camí dels Bous, que va pujant direcció sud fins a tocar la carretera a Xenacs. Sense sortir-hi, continuem la pujada i ara si que sortim a la carretera, que seguim uns metres, per desprès seguir el sender que surt a l'esquerra de la carretera i que va en paral·lel durant una estona. Seguint aquest camí, finalment tornem a sortir a la carretera, més amunt. Ara la seguim uns metres direcció a Les Preses, per agafar a l'esquerra, el pujant al Collet dels Llosassos, a dalt la carena.
Passem a l'altra vesant i comencem a baixar direcció est. Trobem una cruïlla i hem de seguir a l'esquerra. Més avall, a una zona que es llosa de pedra, també hem de agafar a l'esquerra a un punt on hi ha una fita amb pedres. Seguim baixant i fem cap a una boca de cova, on hi ha la resta de l'escala que hi baixava. Ara, hi ha un tronc per facilitar l'accés. Seguim baixant i fem un gir, pujant uns metres direcció nord, per anar a una altra cova, aquesta més accessible (Son les coves de la Vila). Seguim pujant uns metres més fins a trobar una cruïlla, on hem de seguir cap a la dreta. Ara, tornem a baixar, per un camí per on cal tenir compte amb les relliscades, sobretot amb un ambient gèlid com el d'avui. Finalment fem cap al Camp de la Bassa, zona planera i gebrada, per anar a sortir a La Casilla, a la vora de la carretera C-63.
Girem a l'esquerra, seguint l'antiga carretera, direcció est. Uns 170 m. més enllà, agafem un corriol que puja per l'esquerra de la carretera, direcció NE i despès N en una pronunciada pendent, per la Serra de la Solana del Soler, fins arribar una altra vegada a la carena de la Serra de Marboleny. Ens desplacem uns metres cap al oest, per anar a buscar un lloc on hi toca el sol i fer un petit descans.
Retrocedim fins al Coll i seguim pel camí direcció est, fins a un punt on trobem el rètol indicat cap a Puig Rodo, que seguim. Passem per la font del Cingle (sense aigua) i arribem al Collet per pujar fins al Puig Rodon, des d'on gaudim d'una esplèndida vista.
Desfem camí fins al Collet i ara seguim direcció Xenacs, on desprès de arribar-nos al mirador, fem un descans per dinar.
Desprès, agafem el camí de baixada, direcció oest i que ens portarà pel Clot de Xenacs, cap a Can Talaia, el Pujol i el Pinell, per arribar ja al poble de Les Preses i dirigir-nos cap als cotxes, passant pel davant de l'església de Sant Pere.

Distància             11,5 km.
Desnivell acumulat   792 m.
Temps caminant      5 h.

Enllaç a la traça     https://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=21325711

Fotos Milio: https://photos.app.goo.gl/VaQAl3KisU8Vajpg1
Joan:https://drive.google.com/drive/folders/1ssi0H2JZxMpo04ulh1o6p3IFkdQSkn4m?usp=sharing