20180322

BON PAS: Costa de Canyelles a Tossa de Mar, des del Llorell

Una diada de Costa, amb un bon temps i un dels trams bonics que tenim a la nostra Costa Brava.
Des de la urbanització de Sta. Maria de Llorell (deixem els cotxes a l'entrada), ens dirigim cap al oest, seguint el GR que ens porta entre el perímetre de la urbanització i la carretera, durant un bon tram. Desprès, el camí segueix i fa un gir direcció sud, passant per la Vil·la Romana de Mas Carbotí encara resseguint el perímetre de la urbanització, que aviat ja deixem, sempre seguint el GR.  El camí, ens porta fins a tocar la urbanització de Canyelles, pel seu costat més oriental. Anem baixant i acabem passant un tram per dintre la urbanització. Sempre, buscant ara el camí que ens baixa direcció (SE) fins a la Cala Morisca.
A partir de aquí, ja anem seguint tot un camí de ronda, que ens porta a la Platja de Portopí i passar desprès a la Platja de Garbí de Llorell i Platja de Llevant de Llorell. Més endavant, desprès d'haver-nos fet guanyar un desnivell, tornem a baixar fins a la Cala de l'Ull de Vidre i arribar fins a la punta de la Llosa del Llevador. Tornem a guanyar alçada i passem al altre costat de la Punta de Sa Boquera i anem seguint per la part alta i encara, guanyant més alçada, fins arribar a Es Cards, punt més alt d'aquest tram.
A partir de aquí, anem perdent alçada, fins arribar al Mirador, on ja tenim una bona vista a part de la costa que hem deixat enrere i al seguen mirador, amb vista al Far i a la punta del Cap de Tossa i part del poble. Acabem de baixar fins a la muralla, entrant a la zona vella, on fem parada per dinar.
Continuem, acabant de baixar a l'alçada de la platja i per dintre el poble, anem a buscar el camí que ens pujarà fins a la Torre des Moros, des de la que hi ha un altra bona vista del poble i platja de Tossa. Continuem una pujada direcció sud, fins arribar ben prop de la zona del mirador on hem estat fa una estona. Ara, seguim la pista cap al oest, que ens tornarà a portar fins a la urbanització del Llorell, on tenim els cotxes.