20180317

L'ISARD: Bassegoda.- Volta des de Coll de Faja

Aproximació: Autovia a Olot, sortida Argelaguer, cap a Tortellà i pujar per la pista de La Calma fins a dalt, arribant al trencant del Orri, seguir el camí asfaltat a l'esquerra que ens va pujant direcció oest i sempre cap a l'esquerra, a les cruïlles, fins a Coll de Faja.
Sortim des del Coll de Faja, per la pista que va pujant direcció nord, amb marca groga. Agafem dreceres de la pista, que trobem fins a tres vegades i ja enfilem el corriol que segueix marcat amb grog, fins acabar d'arribar al Treu Gros. Des d'aquí ja tenim la visual del Bassegoda al davant nostre.
Fem la baixada fins al Coll d'Alp, on hem de girar cap a l'esquerra (O), per enfilar el camí que ens seguirà baixant. Quan hem fet uns 200 m. de distància, hem d'estar atents i agafar un sender, que segueix cap a la dreta (N). El que baixàvem, segueix la direcció oest i passa per sota la cinglera de Guitarriu a trobar el camí que va al Treu Petit.
Aquest corriol, va més o menys planejant i ens porta fins al Coll d'Espinabell. Quan hi som, hem de girar cap a l'esquerra, per on segueix el camí direcció oest, fins arribar a un pas estret on desprès segueix direcció nord fins que un tros més endavant baixa a una pista que seguim fins al Coll de Riu. Seguirem per la pista que comença a baixar direcció est, per empalmar amb la que puja des de Can Nou i que continuarem de pujada (NE) fins arribar al Coll de Bassegoda. Aquí seguirem cap a l'esquerra direcció (O), per sender marcat amb grog que ens portarà fins al Pla de la Bateria, a sota el Basegoda.
Ara, seguim cap a l'esquerra (SO), pel camí que va pujant, marcat amb color verd i taronja i que ens portarà fins a dalt el Bassegoda. Des de aquí, la vista es espectacular a 360º, des del Ripollès, Pirineus, Salines, Puigneulós, Serra Verdera, fins arribar al mar.
Desprès de passar una estona de contemplació, desfem la grimpada i un cop a baix al camí, ara seguim les mateixes marques que continuen per la dreta, direcció oest. El camí ens porta de baixada, pel Caire de Comadells, per desprès acabar de baixar direcció sud fins al Collet de Santa Maria. Aquí, fem un gir a l'esquerra (E) pel sender que ens arribarà fins a l'ermita de la Mare de Déu de les Agulles. Desprès de parar-hi un moment, seguim el sender direcció est, que ens portarà fins a la pista que puja des de Sadernes al coll de Riu. La seguim uns 250 m. de pujada i al arribar a una corba pronunciada a l'esquerra, seguim per un camí que surt a la dreta (E) primer planejant i desprès gira a sud amb un suau pendent, fins que arriba a una corba on torna a girar a NE i uns 230 m. més enllà, ja veiem a la nostra dreta, la marca groga del camí per on hem vingut a l'anada i que ara hem de seguir tot de tornada fins arribar als cotxes. A mitat pujada cap al Treu Gros, ens ha començat a caure aigua i aigua-neu, que ens ha fet tapar motxilles i treure el paravent, però no ha estat gran cosa i hem pogut arribar sense tenir que equipar-nos més.

Sortida en bona part circular
Distància             12.1 km.
Desnivell acumulat   900 m.