20180712

BON PAS. Coma de l'Orri_Puig de les Borregues_Pastuira_Set Cases

Aquest dijous, encara que la previsió meteo amenaça pluja, decidim de fer igualment aquesta sortida. Cal deixar un cotxe a Setcases, per evitar el retorn per carretera fins al Pla de la Molina.
Comencem a caminar, seguint pel GR 11 direcció nord, durant uns 325 m. Desprès, trenquem a l'esquerra pel corriol i el seguim, passant el primer torrent per sobre el pont de fustes. Continuem cap al oest fins a trobar el torrent de la Coma de l'Orri, que travessem al altre costat i sempre seguint les fites, anem pujant direcció NO per la Jaça del Marrans, la Jaça del Cremant, la Jaça del Mig i la Jaça de Dalt, fins a dalt al Coll de la Coma de l'Orri.
Quan hi som, seguim el corriol cap a l'esquerra, direcció sud. Anem pujant pels cims de la Coma de l'Orri. A partir d'aquí, la boira es fa present i ens impedeix de gaudir la vista a les dos vall. Continuem la pujada fins arribar al Puig de les Borregues (2.693 m.) punt més alt d'aquesta sortida. A partir d'aquí comencem a baixar direcció SE per la carena de Les Abretes, passant per la Jaça del Turó, Roques Blanques, Collada de Pastuira i el Cim de Pastuira. A partir d'aquí, deixem la carena de la Serra de Pastuira i seguim baixant, decantant-mos més cap al est i passant a la vora de la Font dels Ocells i seguim baixant sense camí definit, però mantenint la direcció SE, fins al Pla de les Noufonts on trobem més avall, el bosc de pins i a sobre, un sender transversal que segueix cap a la nostra esquerra. El seguim uns metres, però veiem que el sender del mapa Alpina que portem, segueix baixant en la direcció que portàvem, cap a la Cabana de la Crestella, que es troba uns 160 m. per sota d'on estem. Per on baixa el sender del mapa, no es veu cap traça i a més el bosc s'embruteix pel sota-bosc, per tant, ens decantem a baixar pel que sembla una conca del terreny, al principi molt bé, desprès hem d'anar vorejant-la i quan arribem a una zona on el bosc està més net, seguim la baixada decantant-nos cap a la dreta, direcció sud.
Arribats a la Cabana (en runes), decidim seguir la baixada (per l'amenaça de pluja) pel camí que baixa al costat del filat (un poc més avall), passant a la vora del Cim de la Crestella. Trobem ja el que es un camí que seguim i que va fent llaçades i ens va baixant fins a Les Creus, per fer un últim gir cap a NE i entrar a Setcases, on hem deixat el cotxe.

Sortida de travessa
Distància             14,2 km.
Desnivell             + 1.126 m. i - 1.449 m.