20181124

C.E. L'ISARD: Rupit - Salt de Sallent - L'Agullola - El Bacis

Els Isard, anem a caminar pel Collsacabra. Desprès de la setmana plujosa, un dissabte molt bo per anar a veure el Salt de Sallent.
Aquesta sortida la teníem prevista per baixar fins al Salt de Sallent i desprès a baix a la caiguda, però el fet de tenir de travessar desprès el riu i no saber com ho trobaríem, ens ha fet replantejar el traçat, per no tenir de creuar-lo.
Deixem els cotxes al aparcament de Rupit i comencem a caminar, anant a buscar el pont penjat que ens passa a dintre el poble. Anem direcció sud, seguint la indicació cap a Santa Magdalena. Deixem el poble i tornem a passar la riera al altre costat, per dirigir-nos a Santa Magdalena. Des d'aquest lloc, hi ha una bonica vista al poble i també cap a les cingleres i l'Agullola.
Desfem el petit tros de camí fins al sender i continuem direcció sud i a l'alçada del Moll del Rodó ens acostem a la riera per veure com salta. Seguim el sender i anem a sortir a la carretera que va a S. Joan de Fàbregues. La seguim, més enllà de la cruïlla al santuari i agafem la pista de terra que surt a l'esquerra, apropant-nos al Roquer, per anar a veure el saltant de Sallent. Desfem el camí fins on per l'esquerra surt un petit corriol que sembla que no va enlloc.
Es el camí que hem de seguir, per baixar per la cinglera, al lloc anomenat Escaleta del Roquer. Al estar força humit, cal anar amb molt de compte amb les relliscades. Aquest camí no es veu molt fresat i cal portar traça de gps o estar acostumat a seguir camins mig perduts. Seguint-lo, direcció SE, ens baixa fins a trobar la pista que puja de baix de la vall, i que passa per La Donada.
Ara, seguim aquesta pista, que també puja direcció SE i ens porta al Collet de la Malafranda, al peu mateix de l'Agullola. Aquí, hi ha una cruïlla. Una pista baixa per l'esquerra i va a parar al pantà. Natros, seguim pujant, primer direcció sud i desprès al oest i passem per la Font Jordana. Seguim amunt i el camí gira cap a nord i NO fins que arribem al Serrat Vermell, on tornem a fer cap a la carretera.
Seguim de pujada i direcció est, fins trobar primer el lloc on l'hem deixat per anar a veure el salt i quan arribem al trencant de S. Joan de Fàbregues, l'agafem per acosta'ns-hi. Desprès de fer-hi un petit descans, tornem a la carretera i uns metres més amunt, agafem un corriol que puja per l'esquerra. Ens porta primer a les tombes antropomòrfiques i quan seguim, més amunt trobem el mirador dels Bacis. Lloc privilegiat per la preciosa vista que te. Aquí, aprofitem per fer la parada del dinar i poder contemplar tot allò que ens ofereix la natura.
Desprès del descans, seguim el corriol i més enllà al pla, en deixem un altre a la nostra dreta (N), que ens baixaria a la carretera. Natros seguim (NO) pel Pla de la Palomera i Pla Llinars, tenint a la vista el poble i fins a trobar el GR 2, que seguirem fins a Rupit.