20181129

BON PAS. Montseny: Sta. Fe - Turó de Morou - Pla de l'Escala -

Una bonica diada pel Montseny.
De la sortida d'avui, no en faré gaire detall, perquè tret del camí inicial fins al Esquei i la part final des del Esquei del Llamp al Santa Fe, la resta no es veu camí enlloc, ja que està totalment tapat de les fulles caigudes. Una bona part, es molt entretingut. CAL PORTAR TRAÇA DE GPS.
Sortida des del aparcament a la carretera a Santa Fe. Comencem a caminar, baixant direcció N fins a can Lleonart, on girem cap al sud-est i seguim el camí marcat en grog i que comença a a pujar suaument. Seguim aquest camí fins a un punt, on hi ha un pal indicador que senyala camí cap al Coll de la Mosquera. El seguim fins a trobar un pedró singular, que es conegut com "el cigaló". Desfem camí fins al principal, que segueix indicat al Turó de Morou. Primer però, anem a la Cornera, un primer mirador cap al sector nord. Continuem cap al Esquei de Morou, des d'on hi ha una bona vista i ja no arribem al Turó, perquè des de allà no en te de vistes. Desfem uns metres, i agafem un camí que baixa en forta pendent per sota del Esquei, girant cap al est. Ens porta fins a on la fageda fa una coma bastant ampla i per allà, segueix baixant en forta pendent uns 200 m. fins als Passejadors. Desprès, gira cap al est i comença a pujar fins al Pla de l'Escala. El camí gira cap al Sud i anem a veure la font de l'Escala i seguim una pujada amb forta pendent, on el camí fa llaçades, cap al Portell del Bisbe. El camí va girant cap al oest primer i desprès a sud-oest fins a dalt al pla, on hi ha la barraca d'en Menargues, aprofitant la roca que queda a l'esquerra del camí.
A partir d'aquí, el camí ja torna a ser bo. Passem l'Equei del Llamp, i en suau baixada i seguin direcció sud-oest, arribem al camí principal marcat amb groc, a l'Alzinella. A partir d'aquí, ja gira cap a nord-oest fins al pantà de Santa Fe. Abans però, ens desviem un moment per anar a veure la font i avellaner  de Balandrell. Des del pantà, anem retornant a Sant Fe per la vora del riu.