20181205

BON PAS.- Pujarnol - Biert - Rocacorba - St. Nicolau

Deixem els cotxes a una zona d'aparcament a la vora de la riera Matamors, on la carretera fa una corba tancada. Travessant la carretera, ja agafem  la pista que surt cap a Can Gelada. Cal advertir, que es aconsellable fer aquesta ruta amb una traça i gps, perquè hi ha zones on el camí està difícil de seguir, a més de la quantitat de cruïlles i corriols que hi ha. Es per això que adverteixo que amb la descripció que faig, pot ser insuficient per resseguir-la.
Sortim direcció a Can Gelada, pujant per la pista. Pujant, deixem a la nostra dreta, el corriol indicat a Rocacorba, per on tornarem. Passem pel costat la casa i anem a buscar el Collet de Can Gelada. Aquí hi ha pal indicador. Hem de seguir la pista del mig que en principi va planejant direcció (O), desprès agafar un corriol que surt a l'esquerra i va baixant fins a la riera del Revardit . Aquí anem trobant fites. La passem, i a la pujada, hem d'estar atents perquè hi ha un indicador al pou de Can Mitjà. Deixem  el corriol i girem cap a l'esquerra, direcció (NE) per anar a veure el pou de Can Mitjà. Retornem al camí i anem seguint les fites i algun rètol de fusta indicant Rocacorba. Fem cap al pla de Biert. Ens acostem a l'ermita, on fem parada per esmorzar.
Ara, agafem el camí de la dreta (O) i l'anem seguint durant 600 m. fins un punt on a la nostra esquerra surt un corriol indicat, entrat uns metres, cap a Rocacorba. Aquest tram, tenim d'estar molt atents a les fites que es van trobant, ja que el corriol es el camí recuperat i està el terra, força tapat de fulles i petites branques. Anem pujant i arribem a un punt on el camí es divideix (tots dos indiquen Rocacorba. Agafem el de la dreta, que ens segueix pujant fins al Pla de Martí. Ara, seguim el PR indicat i marcat, que ens portarà cap a Puig de Sou primer, i desprès al Santuari.
Baixem per darrera el santuari, pel camí de la escaleta fins a la Roca Barret, per desprès anar a buscar el camí que puja per la riera de Canet. Si no es coneix, es millor seguir la pista de pujada, per anar també al Pla de Martí.
Ara, seguim el PR que surt pel costat esquerra de la carretera (direcció Banyoles), i que ens portarà, paral·lels a la carretera, cap al Collet de Martí i anar baixant fins a Sant Nicolau. Quan hi arribem, el voltant de l'ermita, es molt brut d'herba que ha crescut i decidim de seguir carretera avall fins al roure Gros, on fem parada per dinar, a la vora la carretera.
Desprès, seguim uns metres la carretera fins a l'alçada de l'entrada de la casa que hi ha al altre costat i allà, seguim el PR pel camí que surt a l'esquerra i anem baixant, quedant-nos sempre la carretera a la nostra dreta, fins al Collet de Cal Negre, on hi ha un petit oratori. Seguim baixant i tallant la carretera fins arribar al Collet de l'Oratori o de Pujarnol. Agafem el camí direcció Pujarnol (E) i ens porta fins a la pista per on hem pujat al matí. Desfem camí fins als cotxes.