20190117

BON PAS: Arbúcies - Sta. Fe de Montseny i Riera de les Truites

Aquest dijous tornem cap al Montseny, per fer una volta que comença a la vora d'Arbúcies. De fet, es pot començar des de dintre la població, però per estalviar algun kilòmetre, ens endinsem a bosc, per anar a trobar el PR un xic més amunt.
Comencem a caminar des de més amunt de la urbanització Sector Sud (segons Google). Seguim tota l'estona el PR C-204 que ens va portant guanyant alçada constantment, per la castanyeda del Gavatx, el castanyer Gros dels Roters, Pla de la Feixa Llarga, Roques de Mal Campàs, Coll de Te, coll Samola, els Roqueters, la font de la Teula i arribem a Sant Fe. Deixem el PR i seguim direcció NO pel camí asfaltat, direcció Font del Frare, on fem una parada. Desfem uns metres cap al pont de la riera i agafem una pista de bosc, que surt direcció NO i anem pujant cap al Convent, el punt més alt de la sortida.
Seguim la pista uns metres, direcció NE i trenquem a l'esquerra sense camí definit, pel mig del bosc, per fer una drecera i baixant a trobar-la de nou. Seguim baixant per la pista i desprès d'una corba tancada cap a la dreta i abans d'arribar a la font del Conill (qued a la vista), agafem una pista de bosc que surt a l'esquerra, baixant direcció NE i N. Un tros més avall i a una corba que gira a la dreta, deixem aquesta pista per agafar un corriol no gaire fresat ni marcat (de tant en tant hi ha alguna fita), que ens porta seguint el perfil de la muntanya i sense perdre gaire alçada, fins a sortir a un altra pista de bosc que seguirem durant uns 450 m. i a un altra corba tancada a la dreta, natros seguirem baixant però girant a l'esquerra, per anar fins a baix a la riera de les Truites. Quan hi som deixem la pista i girem a la dreta (est) per anar baixant i seguint el seu curs. Hem de travessar-la diverses vegades i es un paratge molt bonic. Anem a sortir a una pista a l'alçada del Pla dels Pujolassos i la seguim baixant direcció sud-est fins arribar a una corba tancada cap a l'esquerra. La deixem i seguim un corriol per la dreta de la pista, que pel mig de bosc i sense camí definit, ens baixa fins a un rec que hem vist al matí a la pujada. Aquest rec agafa l'aigua de la riera uns metres més endins d'on hem baixat. Fem parada per dinar.
Seguim ara pel costat del rec i un camí més definit, que en poca estona ens porta a trobar el PR per on hem pujat al mati. Només ens cal seguir-lo fins als cotxes.