20190103

BON PAS.- S. Privat - Fontanills - coll del Forn - Ganxos Nous - Camí dels Matxos

Primer dijous del any. Una bonica volta pel macís de Puigsacalm.
Sortida des de S. Privat (Pla d'en Xurri), pujant per la pista de can Turó. Seguim camí de les Olletes fins a pal indicador, on seguim direcció Joanetes. Fem cap a can Fontanills, en runes.
Seguim direcció  sud, camí de Joanetes. arribem a un punt marcat amb fites, on surt un corriol direcció nord.
Es un corriol mol perdedor i cal estar acostumat a seguir camins sense marcar, per poder pujar-hi. L'altra opció seria: seguir el camí cap a Joanetes i abans d'arribar al Mas Poc, trencar a l'esquerra, per un corriol que va a Puig del Soi i des de allà, seguir el camí que puja cap al Barret.
Natros, seguim el camí perdedor i anem pujant passant per alguna balconada amb bones vistes a la Vall d'en Bas, fins anar a sortir al Coll del Forn, on agafem el corriol que surt direcció oest i que recorre sota paret de roca, fins arribar al Barret, on trobem el camí que puja des de baix i que he descrit com alternativa.
Ara, seguim pujant corriol fins trobar l'entrada a la canal Fosca, on la pendent es fa molt evident. Pugem per la canal fins a trobar el pas equipat anomenat Ganxos Nous i que ràpidament ens porten fins al peu de Puig Corneli. Baixem cap a Sta. Magdalena i seguim la pista que direcció sud-oest ens portarà cap a Els Llisais, per on puja el camí de les Olletes. Natros, seguim per la pista que fa un gir direcció nord i més avall torna a girar cap al sud oest, passant a la vora d'uns prats, on parem per dinar. Desprès, seguim la pista que torna a girar a nord. La pista, segueix direcció al salt de Sallent. Natros, quan som a Els Restobles, on hi ha fites al costat dret de la pista, la deixem i seguim el corriol que ens anirà baixant pel camí dels Matxos. El tram final, en lloc de seguir baixant pel camí dels Matxos, el deixem, per anar a trobar el que hem pujat al matí, on continuem de baixada fins als cotxes.