20190131

BON PAS.- Les Planes_El Far_Cingleres_S.Pere Sacosta

Sortida molt bonica i a la vora de casa. Deixem els cotxes, al aparcament del polivalent de Les Planes.
Comencem a caminar, passant pel costar del restaurant La Caseta i anem a buscar la via verda. La seguim direcció Amer, senyal de GR 83. Trobem pal indicador cap al Far i girem a la dreta, direcció sud-oest, encara planejant. Quan el camí fa un gir cap a l'esquerra, el deixem i girant a la dreta, agafem el corriol que ens va pujant fins a trobar bastant més amunt, la singular alzina de la serra i la casa del mateix nom. Fins aquí, les cruïlles que trobem, hem d'agafar el corriol sempre cap a la dreta.
Un poc més amunt, trobem la casa de la Costa, molt abandonada. Des de l'alzina al roure, seguim el camí marcat en grog PR. Quan hem passat la casa, per darrera, tenim a la vista el singular roure de la Costa. Aquí, deixem la pista i agafem un corriol que puja per l'esquerra (hi ha al costat una pedra gran) cap al la Xoriguera; en altres temps deuria ser una propietat important. Seguim el camí marcat  en vermell cap al Far. Ens desviem més amunt quan arribem a un pla, per anar a veure la Bauma de les Tunes. Desprès, desfem camí fin on hi ha l'indicador i seguim les marques vermelles direcció sud i en pujada constant. Més endavant trobem una cruïlla indicada de baixada (esquerra)cap a la fon d'àliga i el roure. Natros, seguim a la dreta, pujant fins a trobar el camí que ve de S. Marti Sacalm, que seguim a la dreta fins al grau de Sta. Ana i quan som a dalt, cap al Far, on fem una parada per reprendre forces.
Seguim el camí cap a la cinglera del Far pel costat oest i la seguim fins al grau de Cabrafiga, on girem agafant el camí que ens puja direcció nord, cap a la carretera al coll de Malla. Passem al altre costat i seguim el camí direcció nord-est que ens porta fins a una basa. Anem seguint de baixada, aquest camí que va per sobre la cinglera (per la vesant de Les Planes), durant uns 2,2 km. per desprès girar a la dreta fins trobar un filat, que passem al altre costat, per anar a seguir l'antic camí que direcció sud-est ens portarà a S. Pere Sacosta, on fem parada per dinar. Aquest tram, també crec que es pot seguir el camí que baixàvem i uns 200 m. més avall, girar a la dreta i agafar un camí que també ens hi portarà.
Seguim ara el camí que marcat amb color groc, ens porta un poc més avall, al Pla dels Camps, on hi ha un pal indicador a la cruïlla. Seguim el camí a Les Planes, pel Maserus. Ens va baixant, fins arribar quan ja som a prop del poble, a la casa rural del Bosqueró. Seguim la baixada i un cop passat l'entrador indicat de la casa, uns 180 m. més avall, agafem un corriol que surt a la dreta de la carretera i que ens baixa directament al poble, al carril bici, gairebé al punt per on hi hem sortit al mati.

Distància                  17,1 km.
Desnivell                   891 m.
Temps caminant      5 h. 30'

enllaç a la traça  https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/2019-01-31-01-les-planes-dhostoles-el-far-cinglera-del-far-s-pere-sacosta-32709247