20190207

BON PAS.- Caminada per Collserola

Aquest dijous, els Bon Pas en hem anat a caminar per Collserola, per fer una sortida programada pel nostre company Marc, acompanyat per Dolors i Domingo.
Ens reunim al aparcament del Hospital General de Catalunya, per sortir caminant cap a la urbanització de Mas Gener i enllaçar el GR 96. Més enllà, el deixem per agafar el PR C-35 i pujar al Puig Madrona, abans però hem anat a veure la font de Can Barba.
Seguim el PR, de baixada fins a la ermita de La Salut, on recuperem el GR. De seguida el tornem a deixar, per continuar baixant per un camí que surt a la dreta direcció sud-oest que ens porta fins al Papiol. Entrem a la població direcció sud, passant per carrer de ca'n Esteve i desprès seguir pel carrer del Carme fins a dalt les Escletxes del Papiol, molt conegudes a la zona.
Desfem camí fins al pla i agafem el que surt direcció sud fins anar a trobar el PR C-165 que ens porta fins a Molins. Passem pel passeig de la Pau, carrer Jacint Verdaguer i trenquem pujant per Avgda. Onze de Setembre i a la part alta, seguim pel camí antic de Sta. Creu d'Olorda, que ja ens porta a les afores i seguim el GR 92 que de pujada, ens porta primer a Castellciuró (castell en runes, situat a sobre d'un turó). Desprès seguim GR amunt fins a Sta. Creu d'Olorda, on hi ha la ermita i un complexe de restauració.
Seguim el GR que ens porta a la carretera Bv-1468, que seguim fins més enllà del km. 8 que arribem a un pla, passat Mas Pins, on la deixem girant a l'esquerra per un camí de terra (segueix essent GR) que ens porta cap als Turons de Can Pasqual, des d'on comencem a baixar seguint el camí del GR fins arribar força avall, a una pista, que travessem, deixant el GR i seguim corriol que baixa amb pendent pronunciada direcció est, fins al pantà de Vallvidrera. Dinem a baix de la presa, a una zona de pícnic i desprès ja seguim fins al baixador de tren a Vallvidrera. Agafem els FGC, que hem de dir circulen amb puntualitat suïssa i acabem al Hospital General, on agafem els cotxes.