20190214

BON PAS.- Costa Pubilla

En període hivernal, de tant en tant ens va bé d'anar a caminar per cotes més altes del que fem habitualment. Això ens permet fer un manteniment, per quan tornem al Pirineu.
Aquest dijous, anem en cotxe fins a sobre de Gombrèn, al Pla de la Molina. Comencem a caminar per la pista que puja a l'esquerra de la carretera des del mateix aparcament. El camí, ens portaria al refugi de l'Espluga, però quan ja hem pujat fins a prop de la carretera, el deixem. Agafem a la dreta, un corriol que va a buscar el torrent de l'Espluga i al altre costat fem cap a les restes del Castell de Mataplana i St. Joan de Mata. Seguim pujant per les feixes, fins a la carretera, per on hi caminem passant sota el refugi de l'Espluga i un poc més amunt, passat les corbes, on ja seguim el corriol marcat color groc.
Amb pujada continuada, assolim els Plans de la Bassa i La Pera. Aquí deixem de seguir el camí que planeja i agafem a la dreta un altre que puja direcció nord-est i que més amunt travessa el GR3, i continua de pujada fins al Pla del Avet. Seguim amunt pel Pla de la Barraca i fins a dalt quasi a arribar al Coll de Bon, a la carena. Abans però, ja ens desviem cap a la dreta per emprendre la pujada final cap al Roc dels Llamps i desprès assolir el cim del Costa Pubilla (2.053 m.).Aprofitant, el bon dia que ens fa, fem un descans per contemplar la esplèndida vista que ens ofereix la natura, i fer les fotos de grup.
La baixada, la fem de dret direcció sud, anant a buscar el camí per la Costa dels Anyells. Ja seguim les marques grogues girant cap al oest. Passem la font dels Ocells i continuem baixant fent un gir cap a sud, passant pels Rasos dels Camps. Més avall, el camí fa un gir direcció est, portant-nos cap al Serrat del Prat, on girant cap al sud, ens apropa de seguida al refugi de les Planelles, on fem parada per dinar.
Des del refugi, seguim direcció sud fins a baixar a la carretera del Santuari. La seguim fins allí, però es tot tancat fins al març. Continuem la baixada direcció sud pel camí que va a Gombrèn i el seguim durant uns 600 m., desprès el deixem per seguir-ne un  corriol que surt a la dreta (hem de passar un filat) i que fa una petita pujada fins al Coll de Jou on ja fem baixada fins a la carretera, que seguirem direcció Gombrèn, fins als cotxes.