20200627

Vallter - Portella de Mantet - Pla de Mantet - cabana caps dels Rocs- Jaça de Callau - Vallter

Una bonica volta amb descoberta pel riu de Mantet. Sortim des de Vallter, pujant fins a la Portella de Mantet, seguint desprès fins al Roc de la Portella, punt de referència per anar baixant direcció NE pel Pla de Mantet (carena que baixa direcció Mantet). Passem els collets Verds, als Portells Tancats i seguim baixant fins arribar més o menys a la cota de 2.040 m. que fa una mena de coll i a la dreta distingirem una fita de pedres que indica el camí a seguir per baixar cap a la cabana de pastor anomenada Caps dels Rocs. Ens hi acostem i desprès pel seu costat dret (sud), surt un camí que es distingeix fresat al herbat.
El seguim i va baixant en molt suau pendent (hi ha alguna fita) i seguint la direcció sud, fins a trobar el riu que baixa de la Coma Ermada, que avui baixa cabalós i ens dificulta el seu pas. Un cop l'hem travessat, seguim el camí ben evident primer planejant, però quan ja estem a la vora del riu del Callau, comença a pujar seguint pel costat del riu a munt, per la Jaça de Callau i torrent amunt, fins arribar a la Portella de Concrós, on trobem el GR.
A partir d'aquí seguim el GR direcció a Vallter, passant per la part alta de la coma Ermada, a la vora de la Portella de Morens i baixem cap al clot de la Portella i Vallter. Una molt bonica volta.

mapes: ed. Alpina: Costabona i el IGN francès.