20200702

BON PAS.- Albera: Requesens - coll del Faig - Ras de Menta - coll Dona Morta - Requesens

Cal saber que, l'accés a la cantina i castell de Requesens està tancat, a l'alçada de la .porta que barra la pista per arribar-hi. Està tancat amb cadena i cadenat i tant sols hi passen vehicles autoritzats.
Comencem la caminada, des de la riera a l'alçada del pont per pujar cap al castell i no tardem en arribar-hi. Seguim direcció nord a trobar un camí que va pujant i que va marcat de groc. Una estona més amunt el deixem per seguir un altre camí que gira cap al est i desprès segueix pujant direcció nord fins a un lloc on tornem a trobar marques grogues, del camí que hem deixat molt més avall. Ara, les seguim per un corriol que aviat ens deixa al coll del Faig. Seguim cap al est fins al Ras de la Menta, passant pel coll del Orri.
A partir d'aquí hem seguit camí marcat a mapa (primer l'hem tingut que anar a trobar, perquè al principi no està gaire senyalitzat). Més avall, ja hem començat a trobar marques grogues i un memorial que hi ha a una gran roca. Seguim camí avall passant el coll de la Dona Morta i seguim la marca groga fins a trobar el camí del GR 11 que ens anirà portant direcció oest, cap a la casa de Mirapols (runes) i seguint ja pista, fins al lloc on tanquem cercle amb el camí del matí.
Ara, ja no pugem pel castell, si no que seguim la pista de sota, que el rodeja i anem baixant cap al costat de la riera, on tenim el cotxes.

mapa ed. Alpina. Alt Empordà.