20200708

BON PAS.- Tuc de Ratera

Els taxis ens recullen al hotel, portant-nos al nostre punt de sortida. Entrem per la Vall de Ruda i accedim fins al últim aparcament, més amunt de Pònt de Locampo.
Comencem a caminar seguint la pista direcció sud en pujada sostinguda, seguint el GR. Més amunt, ja trobem el barratge de Saboredo i a continuació una vall a la nostra dreta, per on l'aigua fa recorreguts que ens recorden als de Aguas Tuertas, a la vall de Hecho. Aviat, arribem al refugi de Saboredo, on fem un petit descans.
Continuem direcció sud seguint el GR, tenim a la vista l'Estanh de Baish, passem pel costat de l'Estanh deth Miei i més amunt, per l'Estanh de Naut. Seguim guanyant alçada, fins assolir el Port de Ratera on tornem a fer un petit descans. Desprès, emprenem la pujada final fins al cim. Anem seguint fites de pedra i la pujada es de bon fer, encara que la pendent es dreta.
Si ahir, vam gaudir d'una vista extensa sobre el Pirineu que ens envolta, la d'avui encara la supera, potser perquè focalitzem més a la vora, però es que estem envoltats de llacs. Podem veure cims com el Montarto, Perdiguero, Macís de Maladeta, Maubèrme, Mont Valier, el circ de Colomers, Macís dels Besiberri, Bassiero, Els Encantats (encara que difuminats pels pics més alts, del seu darrera) i les Agulles d'Amitges.
Estanhs, a més del que hem passat a la pujada, que es veuen des de l'avant cim, també el de Ratera, el Obago i el Pòdo. Des del cim, la millor vista als estanhs del circ de Colomers, desplaçant-nos un xic, els de Ratera per la vessant de S. Maurici.
Desprès de gaudir una bona estona de tot aquest espectacle, emprenem la baixada pel mateix camí fins al Port, on fem parada per dinar.
Continuem, i a la cruïlla de camins, deixem el que hem pujat a la dreta i seguim a l'esquerra de baixada, cap al Estanh Obago, continuant cap al estanh Rodon i el Long. Passem el Coret de Clòto, sempre seguint el GR. Veiem el refugi vell de Colomers i la presa i ja davallem cap a la pista, on ens ha de recollir el taxi.

mapa ed. Alpina. Vall d'Aran

sortida de travessa
distància                   14,6 km.
desnivells              + 1.029 m.  i  - 910 m.