20210708

colla BON PAS.- VALL D'ARAN: ruta poblets i ermites de Mijaran.

El dia de tornada cap a Girona, hem decidit de fer una volta per alguns dels poblets i ermites de Mijaran.
El bus Pacheco, ens deixa a Vielha i comencem a caminar des del extrem nord de la ciutat, seguint el GR 211 en direcció nord. Passem per la conducció d'aigües a la Central de Vielha i el camí comença a guanyar alçada; bordegem la urbanització Sta. Gemma. Desprès el GR surt a la pista de la Coma d'Auran, que seguim direcció a Vilac. Abans d'arribar-hi trobem un oratori. Entrem al poblet i passem per l'església de St. Feliu per desprès tornar a buscar el GR que seguirem amb una pendent més pronunciada. Arribem al Mont, un altre petit poblet amb la seva església a St. Pau. Aquest és el punt més alt de la ruta.
A partir d'aquí comencem a davallar seguint també el GR cap a Montcorbau i la seva església a St. Estèue. Continuem pel GR davallant cap al poblet de Betlan i l'església de St. Peir. A la sortida del poble la carretera fa una corba tancada a l'esquerra. Hem d'estar atents perquè a la sortida, deixem l'asfalt per seguir el GR que retorna baixant en paral·lel a la carretera.
Desprès de passar un depòsit d'aigua , deixem el GR que continua davallant cap a Aubèrt i natros seguim a la dreta un sender de curt recorregut, que en suau pujada ens porta a la ermita de St. Miquèu de Vila. Seguim cap al poblet, on hi trobem una muralla i St. Pere de Vila. Desprès, seguint el camí marcat anem baixant fent dreceres a la carretera, passant per St. Martin i arribem a Aubèrt, on ens recull el bus Pacheco per fer el retorn cap a Girona.

Sortida de travessa
Distància                   10 km.
Desnivell                   380 m.
Temps caminant       3 h.