20210715

colla BON PAS.- CAMPRODON - oratori de l'Ascensió - el Veïnat - Camprodon

Avui, anem cap al Ripollès per fer una curta sortida i molt interessant pels voltants de Camprodon. Fem la aproximació, deixant els cotxes per la part nord de la població al passeig Canigó.
Des d'aquest punt, iniciem la sortida seguint uns pocs metres el GR, que de seguida deixem a la nostra dreta iniciant una pujada per pista asfaltada direcció NO. Quan ja portem fets més de dos kilòmetres recorreguts, arribem a un primer oratori dedicat a St. Isidre del Mias.
Desprès, seguim la pista amb indicació de camí particular i direcció nord, trobant uns 400 m. més enllà la font de la Mosquera. Per veure-la, cal baixar uns pocs metres a la dreta de la pista. Seguim direcció nord i desprès la pista gira cap al est, passant a la vora de les Fonts (propietat particular). Seguim la pista direcció E fins a trobar un filat de tanca. Aquí cal girar a l'esquerra amunt, fent una drecera a la pista, direcció N. Un poc més amunt, ja veiem al cim l'oratori on ens dirigim. Anem seguint el camí fins arribar-hi i aprofitem per fer parada d'esmorzar i gaudir de les boniques vistes que tenim als 360º.
Reprenem la marxa direcció oest i passem una tanca de filat. Seguim el camí que gira direcció nord i passa resseguint el filat, passant pel punt la Rompuda d'en Moixà. Desprès de recórrer 250 m. des d'aquest punt, deixem el camí que continua al costat del filat i el passem al altre cantó. A partir d'aquí i durant una bona estona, hem de seguir la traça que portem de gps, perquè el camí és perdut i tapat pels matolls fins passat Les Molleres. (Aquest tram, possiblement es pot salvar seguint el camí a vora filat, de pujada fins a la cruïlla de les Escollades i agafar el camí que baixa per la dreta i que natros em trobat abans del GR).
Tornem a trobar camí més fresat que baixa des de la nostra esquerra i de baixada, passem al costat les Roques d'en Fogonella. A continuació ja trobem el GR, que de seguida fa un gir cap al SO. Està molt poc marcat i anem seguint el camí cap al clot de la Coma i continuem la baixada fins al Veïnat, deixant les cases a la nostra dreta seguim baixant seguint el GR(pista asfaltada). Hem d'estar atents perquè quan hem recorregut 1,2 km. des del Veïnat, deixem la pista, baixant a la dreta, on hi ha una tanca de filat, per on continua el GR. Arribarem de baixada al torrent de la Gironella i desprès el camí fa una petita pujada fins a la propietat del mateix nom. A partir d'aquí, el camí ja fa baixada decidida anant a sortir primer a la pista asfaltada que va a la casa i acabant sortint a la carretera a Molló. La seguim uns 100 metres direcció Camprodon, agafant un camí que surt a la dreta de la carretera (per on continua el GR) que passa a la vora del cementiri i arriba al punt on tenim els cotxes.

enllaç a la traça: Camprodon_Oratori l'Ascensió