20210905

Tour al OBERLAND BERNÈS. Arribada i primera etapa: Llac de Tseuzier - Iffigenalp - Simmenfalle - Lenk

Ruta guiada per Cairn Treking, https://www.cairn-trekking.es/ ,organitzadora d'aquest Tour.

Desprès d'un any sense haver pogut fer el Tour pels Alps, aquest any podem tornar a reprendre les caminades per les muntanyes Suïsses. Hi anem un grup de catorze caminants i hem organitzat el viatge amb dos vehicles de 9 places. Ens instal·lem al Youth Hostel Sion (Alberg de Joventut), el mateix que el 2013. Sopar al Hostel i desprès anem a fer un vol pel Sion nocturn, que aquest any està molt poc concorregut, suposem per la pandèmia.
Desprès d'esmorzar, anem a l'estació de Sion, on surt el Car-Postal (feta reserva prèvia) que ens portarà fins a dalt al Lac de Tseuzier, lloc de trobada amb la Elodie i el seu company Ives, que l'ajudarà amb la logística de transport punt a punt.
Fetes les presentacions i preparats, comencem a caminar pel sender que bordeja el llac pel seu costat est i arribats a la capçalera, contemplem la cascada que surt d'entre la roca calcària. Desprès, fem un gir baixant cap a la vall i passant un rec, per enfilar cap a nord est i començar la pujada cap al Armeillon,  Plan des Roses (encreuament i petit llac) i seguir fins al Col de Rawil (2.429 m.), punt culminant de la sortida d'avui.
Desprès, iniciem la baixada amb vista a dos petits llacs i més avall trobem la petita cabana de Blattihübel. Desprès, de baixada, el sender fa gir al oest i passem una petita cascada (aquest any amb poca aigua). El camí, torna a girar a sud i ja ens porta fins a Iffigenalp.
Una part del grup, fa transfer amb la furgoneta Cairn per anar directament al hotel. La resta, seguim baixant primer per la carretera i desprès seguint un corriol que surt pel costat dret i en paral·lel al riu i va baixant. Trobem un primer salt d'aigua i continuem la baixada per tornar a trobar la carretera, on fem varies dreceres i finalment arribem al espectacular salt del riu Iffig. Una caiguda d'aigua que mereix la caminada fins aquí. Passem el riu per un pontet i més avall tornem a fer cap a la carretera i aparcament, on ens espera el transfer fins a Simmental, al hotel Garni Alpenruh on tenim una molt bona estada. Sopar a un restaurant de la població.

Sortida de travessa

Distància                   16,3 km.
Desnivell positiu       1.198 m.
Desnivell negatiu      1.672 m.
Temps caminant       5 h.