20210907

Tour al OBERLAND BERNÈS. Tercera etapa: Engstligenalp - Chindbettipass - Kandersteg

Ruta guiada per Cairn Treking, https://www.cairn-trekking.es/ ,organitzadora d'aquest Tour.

Aquest any, a Engstligenalp, ja han baixat a la vall tot els caps de bestiar que han pasturat durant l'estiu a aquest altiplà. Ho van fer la setmana passada. El terreny del altiplà, l'han deixat preparat perquè vagi preparant una bona pastura per a la primavera del any vinent. Les cases on hi viuen durant l'estiu, també son tancades, la majoria d'elles. Des del Berghaus, tenim esplèndides vistes a la pujada prevista avui; al Tschingellochtighorn (en forma de cresta), més a la dreta el Tierhörnli i a la seva dreta el Steghorn (3146 m) i el Grossstrubel (3243 m). Al altre costat de la vall, per on vam baixar ahir des del Ammertenpass.
Desfem una mica de camí fins trobar un pal indicador, direcció sud est, camí a Chindbetti. Comencem una pujada per camí molt definit i quan arribem a mitja muntanya, trobem un llac petit. Seguim el camí que ens pujarà perla tartera, cap al pas de Chindbetti. Quan som quasi a dalt la carena, seguim direcció nord  tornant a davallar un poc i passant tartera de bloc, per tornar a carenar i arribem al Engstligengrat, on començarem la baixada cap al altra vesant, amb vistes al llac Tällisee. Quan som a baix, hi ha dos baixades cap a Kandersteg, una per la mateixa vall on ens trobem i l'altra, que és la que seguim segueix fent una petita pujada cap al pas de Swartzgrtli, previ pas a ran de paret d'una gran muntanya rocosa. Fem parada per dinar.
Tenim a la vista, vall a munt direcció sud, el gran llac Daubensee i al davant nostre, el Chli Rinderhorn (3003 m). Continuem pel sender que ens baixarà al Berghotel Shwarenbach que està ple de turistes que hi han pujat des del funicular. Seguim la pista primer planejant i desprès fent un altre desnivell per planejar per la vall. Quan ja som bastant avall, deixem el camí que va al funicular a la nostra esquerra i seguim a prop del riu que dona nom al hotel que hem passat i en forta baixada fem cap a una vall inferior. El transfer de Cairn no pot arribar fins a Waldhaus (hotel) per estar prohibit i seguim la pista avall, pel costat del caudalós riu Kander fins a Eggeschwand on ara si que ens pot recollir per portar-nos fins a Kandersteg, al Hotel des Alpes.

Sortida de travessa

Distància                   18 km.
Desnivell positiu       834 m.
Desnivell negatiu      1.543 m.