20210909

Tour al OBERLAND BERNÈS. Cinquena etapa: Steineberg - coll de Sefinen - Stechelberg

Ruta guiada per Cairn Treking, https://www.cairn-trekking.es/ ,organitzadora d'aquest Tour.

Per començar, fem un transfer des de Steineberg fins al final de la vall, concretament al lloc ubicat com Bürgli, evitant-nos un bon tall de pista asfaltada. L'indicador situat en aquest lloc, ja ens marca el camí cap al Sefinenpass. A partir d'aquí comença la pujada per la vall, seguint el camí molt ben traçat i com tots els dies marcat com a GR, i que ens portarà fins a dalt el coll. Durant tota la pujada a més de les vistes a la vall i el seu entorn, tenim a la nostra dreta sempre visible, la glacera Gamchigletscher, i el cim que li dona nom. Passem per Obere Dürrenberg, cases que ens semblen refugi de muntanya, desprès el camí s'enfila cap a un altre altiplà i desprès segueix pujant decantant-se cap a l'esquerra de la muntanya, per la seva pedregosa falda.
A la part final de la pujada al coll, el camí fa una diagonal al nord-est, per anar a trobar la paret de roca i els 250 i pico de graons en fusta, que hem de salvar per arribar al coll Sefinenfurgge (2612 m).
Avui quan hi arribem, el temps ens fa una mica la guitza (primer boira i desprès una estona de pluja) i no ens permet veure els propers Gspaltenhorn (3436 m)  i Tschingelspix (3304 m) amb les seves respectives glaceres, ni els llunyans Jungfrau ....
Desprès d'un petit descans ja se'ns posa a ploure i comencem la llarga baixada direcció nord est. Primer per una forta pendent amb graons de fusta i desprès camí amb llaçades fins arribar a baix  al altiplà, sempre sota una intensa pluja. Tenim a la vista a dalt, a la nostra esquerra, el Shilthorn (2973 m) amb el seu espectacular restaurant rotatori, Drehrestaurant Piz Gloria.
Fem un altra baixada cap un altre altiplà i la muntanya ja és pastura, on hi ha força vaques campant. Fem parada per dinar i desprès, seguim camí passant per Rostokhütte, una casa habilitada como a refugi/bar, aquí fem gir a nord est i  al cap d'una estona més avall fem gir a sud est, seguint el camí de baixada que ens permet gaudir d'una esplèndida vista a la conca glacial Chilchbalm, que es troba sota l'escarpat circ de la capçalera de la vall de Sefinen.
Més avall, ja agafem pista de terra que ens anirà baixant fins a Stechelberg, encara que primer tindrem vistes a la nostra esquerra, a la cascada Sefinenfall. Quan som al pla, aviat ja arribem a la nostra destinació, al Alpenhof Stechelberg i més tard, anem a sopar al Hotel & Restaurant Stechelberg.
Abans però, encara podem gaudir d'un espectacle de la natura mai vist en directe. Degut al temporal de pluja persistent durant la tarda, a l'alta muntanya  (capçaleres  sota els cims Silberhorn i Rotbrätthoren a la zona est de la vall),  podem veure l'inici de tres espectaculars saltants d'aigua cada cop més cabalosos, que van caient des d'una alçada de quasi 350 m. fent diferents graons fins arribar a baix la vall.

Sortida de travessa

Distància                    15,2 km.
Desnivell positiu        1.040 m.
Desnivell negatiu       1.669 m.