20210911

Tour al OBERLAND BERNÈS. Setena etapa: Grindelwald - Bäregg - Grindelwald

Ruta guiada per Cairn Treking, https://www.cairn-trekking.es/, organitzadora d'aquest Tour.

Avui, fem l'última etapa d'aquest Tour. Comencem fent un transfer des del hotel fins a la part baixa del poble, a la ctra. de Mettenberg. Hi ha un pal indicador del que seguim la direcció a Bäregg (2 h.15'). Comencem pujada per la pista asfaltada durant uns 460 m. on hi ha una corba tancada cap a l'esquerra; aquí seguim recte per camí de terra. Tenim vistes a la vall on està Grindelwald, està preciosa amb les cases i els prats verds. Al davant nostre i dalt a la dreta, la paret rocosa amb crestes, del Ostegg (2648 m). Més al darrera, el Eiger vist des del NO.
Més amunt, trobem a ran de paret, el camí que ve des del funicular, per poder fer més tranquil·lament la pujada al refugi. Seguim la pujada i ja se'ns obre la vista cap a les glaceres Unterer-Grindelwaldgletscher. La lluminositat del dia, ens ofereix tant com anem pujant, tota la seva majestuositat. Finalment, arribem al refugi Bäregg situat a 1775 m.
Fem parada per gaudir d'aquest espectacle de la natura, amb les glaceres esmentades i per sobre d'elles, els cims Grosses Fiecherhorn (4049 m), Kleines Fiecherhorn (3895 m.) i altres 3000.
Desprès de les fotos de rigor, emprenem el retorn pel mateix camí de pujada fins a Grindelwald.

Tornem a fer transfer fins al hotel, on dinem al jardí, encara gaudint del Eiger al davant nostre. Desprès del dinar, amb taxi que em reservat, fem un transfer fins a Sion, on recollim les furgonetes i ens desplacem un primer tram de viatge de retorn, fins a Chambèry. Sopar al restaurant-brasserie Le Z i estança al Kyriad.
Al dia següent, continuem viatge de retorn fins a Girona, on arribem a primera hora de la tarda.

Sortida anada i tornada pel mateix camí.

Distància                     8,2 km.
Desnivell positiu         776 m.