20210908

Tour al OBERLAND BERNÈS. Cuarta etapa: Kandersteg - coll d'Hohtürli - Steineberg

Ruta guiada per Cairn Treking, https://www.cairn-trekking.es/ , organitzadora d'aquest Tour.

Deixem l'hotel i fem un transfer fins a Kandersteg per anar a agafar les paneres que ens pujaran fins al punt de sortida, la Bergstation, a prop del llac Oeschinensee.
Un cop arribem a dalt, la vista es espectacular a Kandesrteg i la vall. Ens dirigim direcció est per la pista que va també cap al llac. Arribats a un pal indicador marcat com a Shatthaüs, agafem la direcció nord cap a Hohtürlipass.
Comencem a guanyar alçada i el camí va girant cap al est, deixant el llac Oeschinensee a baix al fons de la vall a la nostra dreta. El podem observar des de diversos miradors que hi ha. Tota l'estona, per sobre del llac podem observar també dos cims amb glacera, que son el Kleindoldenhorn (3475 m) i a la seva esquerra el Doldenhorn (3643 m). Passem pel costat d'unes cabanes de pastor i més amunt ja tenim la visual del Blümlisalphorn (3.663 m.) i la seva espectacular glacera. També ja es veu perfectament el coll i a la seva dreta, més amunt el refugi. El camí es decanta cap a l'esquerra, a la part final del circ, fent unes llaçades prèvies. La part final es puja a costat de paret i el corriol queda protegit amb graons de fusta fins a dalt al Hohtürlipass (2778 m).
Des del coll, acabem de pujar fins al refugi i desprès, ens dirigim direcció sud fins a la vora de la gelera Blümlisalpgletsher. És IMPRESSIONANT vista tant a la vora.
Desprès de la parada de dinar, gaudint d'aquell espectacle de natura, desfem camí fins al coll i comencem la baixada cap a l'altra vesant, pel costat de la paret rocosa, per una forta pendent, en petites llaçades amb graons de fusta, per preservar-la. De baixada, podem observar al fons, una vista al llac Thunersee al costat de Interlaken.
Arribats a baix al altiplà, fem un descans a la vora del rierol. Desprès, seguim el camí de baixada pel altiplà  direcció Griesalp. Passem pel refugi Berhaus Bundalp i seguim camí de baixada cap a la cabana Bundstäg i més avall trobem pal indicatiu que seguim direcció Steineberg, acabant a baix a la vall a la pista asfaltada. Una part del grup fa transfer fins al Naturfreundehaus Gorneren, lloc on pernoctarem. La resta, anem seguint la pista (passant a la vora de camps verds on hi pasturen les vaques i també hi trobem una granja amb alpaques) fins gairebé arribar-hi, on també ens recull el transfer.

Sortida de travessa

Distància                   15,1 km.
Desnivell positiu       1.180 m.
Desnivell negatiu      1.462 m.