20220310

BON PAS.- Les Planes d'Hostoles - castell d'Hostoles - St. Salvador - Cogolls - Salt del Molí - Les Planes

Al arribar a les Planes hem tingut d'improvisar una ruta, al trobar que per normativa no es pot accedir amb vehicle cap a Cogolls.
Hem deixat els vehicles al aparcament situat al costat de la carretera i ens dirigim cap al cementiri, on travessem la carretera i seguim un corriol al costat d'una tanca, que ens baixa cap a la riera del Brugent. Fem cap al gorg de la Plana i desprès al gorg de la Pedrera d'en Biel. Des d'aquest, seguim la pujada direcció oest i ja no tornem cap al riu, si no que seguim aquesta direcció per sortir a un camí que gira a nord i ens porta a la pista que va a can La Torre. Seguim cap al nord i travessem la riera pel pont, des d'on es veuen les baumes de La Torre al fons. Ens dirigim cap al est pel mig d'un camp d'avets fins a sortir a la vora de la carretera, que hem de travessar, saltar la tanca i seguir a l'esquerra fins arribar al inici del camí de pujada al castell a la paret rocosa.
Des del castell, hi ha una bona vista a tota la vall i seguim de baixada direcció nord cap al collet de Font Plana. Anirem seguint el camí amb marques de color blau i en direcció nord, passant pel collet de Masdéu, des d'on fem la pujada fins a St. Salvador de puig-alder.
Des d'aquí fem la baixada per la vesant nord per anar trobar el GR-83 a baix a la pista que passa per can El Portet. Anem seguint direcció sud el GR per camí empedrat, que ens porta cap a ca l'Hoste. Aquí ja trobem la pista asfaltada que seguim cap a Cogolls i desprès de fer un petit descans, seguim la carretera direcció sud fins arriba al desviament del salt del Molí, on hi anem fent una anada i tornada.
Després, seguim la carretera fins arribar al aparcament on hi ha els cotxes.

ruta circular

distància        13, 6 km.