20220829

ALPS 2022. TOUR DEL CERVÍ: 29 agost, etapa Gruben - Ayer. Ruta caminant

Segon dia de ruta. De les dues opcions (Meidpass o Forcleta) per passar a la següent vall i degut al ritme de marxa d'algun dels integrants, acordem de fer-ho pel coll de Forcleta, que és més alt però més curt, i arribar fins a Ayer, on podrem fer un transfer amb la furgoneta de Cairn.
Desprès de l'esmorzar, sortim des del hotel i passem per dintre el poble de Gruben, cap al altre costat de riu Turtmänna. Seguim a l'esquerra, un tram en paral·lel al riu; cruïlla al Meidpass on seguim a l'equerra fins a Blüomatt un nucli habitat. Desprès de passar al final del poblet, seguim a la dreta per corriol que ens entra a bosc per començar a pujar i travessant la pista de terra varies vegades. A la part alta, seguim pel camí i pujant, tenim a la vista davant nostre el Weisshorn (4.505 m.)  arribem a unes cases de pastura (Chalte Berg) i seguim amunt amb camí indicat fins al coll de Forcleta (2.874 m.) Aquí podem gaudir d'una molt bona vista a Les Diablons (3.538 m.), Zinalrothorn (4.221 m.), Dôme (3.650 m), Besso (3.667 m.).
Comencem la baixada direcció Ayer, com sempre al principi pendent forta que més avall es va suavitzant. Tenim a la vista al fons de la vall Grimentz. Arribem a la granja de Tsahelet i seguim a la dreta en paral·lel a la pista que hi arriba. Anem baixant i fem cap a unes cases on s'hi arriba per pista en més bon estat. La seguim de baixada fins a trobar unes altres cases, on la deixem. Seguim baixant a la dreta fent una drecera i més avall tornem a creuar la pista entrant a bosc i deixant la riera de Nava a la nostra esquerra i aquest corriol ens baixa fins a Ayer, on ens espera Jean-Luc per fer transfer amb la furgoneta fins a St. Jean d'en Haut, on ens allotgem a la Gîte que és escola d'alpinisme, regentada per Christine Bonnet. És un antic edifici, amb molta historia.