20221020

BON PAS.- Montseny: Fonts de Viladrau

Aquest dijous, el company Marc ens ha preparat una bonica sortida pels voltants de Viladrau. Deixem els cotxes a la part baixa del poble, a prop de l'aparcament d'auto-caravanes.
Comencem a caminar pujant pel camí herbat i senyalitzat, que surt des de la rotonda a sobre l'aparcament. Passem la font de l'Erola i seguim amunt a trobar les fonts, del Sabater i d'en Miquel, totes elles a dintre el poble. Anem seguint de pujada i direcció sud cap al Sot del Noguer, on trobem la fons de les Paitides (és la que en surt més captal d'aigua). Seguim pujant i trobem la font del Ferro i la del Noi Gran. Més amunt, anem a sortir al camí d'en Marti, que seguim cap a l'esquerra i anem a travessar la carretera i anem direcció al mas Pujolar i desprès cap a la font i el mas de Vilarmau. Seguim pujant cap al turó i pla de Palomeres i seguint pista per sortir al coll de Bordoriol.
Seguim el camí de pujada cap al coll Pregón i passem per les fonts dels Pastors i la de l'Atlàntida i arribem al coll de Joan. Deixem el camí que puja a coll Pregón i seguim per la dreta planejant. Trobem la font de Llops i a la cruïlla seguim per la dreta per la pista. Al arribar al sot Mal, deixem més amunt (hi ha camí que hi va - ens el hem saltat) les fonts de Xiri i de l'Avet Blau. Seguim la pista cap a la font Rupitosa i més endavant la pista passa a corriol que va baixant cap al Pla de Malataup.
Aquí, deixem la traça per baixar fins als castanyers mil·lenaris (els de la part alta) i retornem per seguir la traça i trobar la fonts del mirall del Pujol. Tot de baixada i seguint pista i corriols anem cap a la font del Cristall i seguim cap el Molins i desprès passem el pont dels Segalars i pel costat del salt d'aigua del Molí de Baix.
Passem deixant al altre costat de riera l'empresa de les begudes YoSoy, seguim cap al poble i abans d'anar cap al cotxe, encara ens acostem fins a la font de l'Oreneta.